• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Tack! Stor skillnad där. Det finns också Tank Louis i kvarts. Iaf om man kan lita på C24. Alla verkar ha olika skjutmått men förstår det som att de har samma mått om 23*30
https://www.chrono24.se/search/inde...+Louis&redirectToSearchIndex=true&sortorder=0
Nu med de grymma referensbilderna från Evki verkar det som att kvarts är typ samma tjocklek som ETA.
Man får se till att inte filtrera på herrur för då får man knappt några träffar. :rolleyes:
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Man får se till att inte filtrera på herrur för då får man knappt några träffar. :rolleyes:
Haha jo så är det ju, men även då finns det 19 Tank Louis kvarts i gulguld - så jag antar att dem finns ;)
Det är ju läckert med den tunna boetten på F. Piguet men är nästan mer förtjust i tavlan på ETA och kvarts då den är mer clean. Har en Louis kvarts i auktionspipan men får se hur det går... Bör ju dock vara billigare än F. Piguet...
 
Haha jo så är det ju, men även då finns det 19 Tank Louis kvarts i gulguld - så jag antar att dem finns ;)
Det är ju läckert med den tunna boetten på F. Piguet men är nästan mer förtjust i tavlan på ETA och kvarts då den är mer clean. Har en Louis kvarts i auktionspipan men får se hur det går... Bör ju dock vara billigare än F. Piguet...
Clean = utan datum?
 
R

Red Scream

Guest
En annan fråga (finns förmodligen tidigare i tråden, men...): Går det att byta tavla på en Cartier Santos? Jag tänker, säg att du hittar ett fint exemplar med Guillochetavla men du vill ha en klassisk vit tavla?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
En annan fråga (finns förmodligen tidigare i tråden, men...): Går det att byta tavla på en Cartier Santos? Jag tänker, säg att du hittar ett fint exemplar med Guillochetavla men du vill ha en klassisk vit tavla?
Guilloche finns väl bara på automatiska Galbee 29 mm? Tror inte den finns med lackad/blästrad tavla? Tavlorna hänger ju ihop med vad det är för verk främst, men även boett.
 

Floffen

Panerai
Har någon tips på klassiskt, svart alligatorband av hög kvalité? Ska vara till min Basculante. Originalbandet är för tjockt, måste ju vara ostoppat... Får annars bli en sväng till Cartierbutiken men kanske finns bättre och billigare alt?

2EF6DE6E-C7E9-4401-BD29-198EB5C9620F.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor

VOES

Omega
Har någon tips på klassiskt, svart alligatorband av hög kvalité? Ska vara till min Basculante. Originalbandet är för tjockt, måste ju vara ostoppat... Får annars bli en sväng till Cartierbutiken men kanske finns bättre och billigare alt?

2EF6DE6E-C7E9-4401-BD29-198EB5C9620F.jpeg
Jag skulle måttat/beställt ett från Camille Fournet! Har haft 3 band från Camille både till Reverso och basculante, bra pris och bra kvalitet plus att du kan få det precis som du vill! :) Går att beställa på Bo Berggren
 

Floffen

Panerai
Jag skulle måttat/beställt ett från Camille Fournet! Har haft 3 band från Camille både till Reverso och basculante, bra pris och bra kvalitet plus att du kan få det precis som du vill! :) Går att beställa på Bo Berggren

Bra tips! Ska kolla det. Går att beställa via nätet också eller?
 
Jag skulle måttat/beställt ett från Camille Fournet! Har haft 3 band från Camille både till Reverso och basculante, bra pris och bra kvalitet plus att du kan få det precis som du vill! :) Går att beställa på Bo Berggren
Intressant. Köpt orginal från Cartier och JLC till Tank och Reverso och det kostar huggorm. Vilken nivå ligger priserna på?
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
@ANALOGUE aj aj santos ut. Något nytt från Cartier på ingång? ;)
Yes, ska ha en Carree i helguld men ingen aning när den dyker upp... Bjuder också på en Louis kvarts i guld. Vet inte riktigt vad som hänt med mig men har lite guldfeber... :p
Sålde mest för att den ju ändå skulle bytas ut... Sedan har jag bevakning på en ElPrimero men ot här...
 

maxvh

Omega
Vad tror vi om skadan på urtavlan i nedre högra hörnet? Någon med erfarenhet som vet hur man smidigast skulle kunna åtgärda? Trevlig helg!
Skärmavbild 2019-03-09 kl. 13.09.26.png
 

mglaum

Panerai
Intressant. Köpt orginal från Cartier och JLC till Tank och Reverso och det kostar huggorm. Vilken nivå ligger priserna på?
Jag har köpt ett antal band från CF och är mycket nöjd, pris varierar givetvis men det har för mig landat på 1200-2200. Jag tycker det är ett betydligt bättre alternativ än att köpa något manufaktur-band som oftast är dyrare och av sämre kvalitet.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Intressant. Köpt orginal från Cartier och JLC till Tank och Reverso och det kostar huggorm. Vilken nivå ligger priserna på?

Jag brukar jaga originalband på eBay och c24. Nyss har jag köpt en nos Cartier krokodil till min Basculante för 1100kr. Lite dyrt men bandet är 19x16 och ska passa viklåset. Kollade med Cartier butik i stkhlm och de hade inget sånt band. Inte ens på beställning. Det var bara att köpa ett skräddarsytt för 3200-3500kr.
 
Senast ändrad:
Topp