• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
DA866340-DFE6-456E-B9A1-8CA6CD619FCB.jpeg

Ooops. Köpte tydligen en Cartier. Första gången jag överhuvudtaget köpt nåt på auktion. Hjäääälp. Satt och åt middag med barnen med telefonen bredvid. Haha. Spännande. Jag vet inte ens vilken modell det är. Nån som vet? Sen ser jag inte att det står ”Cartier” klockan 7
Grattis!
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
1932 skapade Cartier en modell åt sultanen av Marrakech (vid namn Pasha), en av de första vattentäta klockorna. 1985 anlitades Gerald Genta för att uppdatera designen. Denna modell fångade helt mitt intresse för ett tag sedan. Nu sitter tillskottet på handleden. Kunde inte varit nöjdare!

Pasha de Cartier.
IMG_1276.JPG
Har du hunnit prova den på läder än?
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Sådär ja, länken söndersågad, kortad och ihopsvetsad. Lyx på riktigt med måttanpassade länkar och läderband som man hade förr. Jobbigt men när det väl är fixat är konstruktionen klart smäckrare.
9B68F0BE-F0D7-415A-99CA-72DB39AEBF67.jpeg
Får man se låset?
Man blir ju alltmer sugen på Cartier när dessa bilder kommer upp.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack alla för hurraropen! Trodde jag var rätt ensam om att vara så förtjust i den lilla sköldpaddan. Ett av de vackraste uren jag sett.
Aurum, du spelar i en annan liga! Klockrent rakt igenom!
Tackar! Kanske inte riktigt sant men är väldigt nöjd med mitt lilla Cartiergäng. Cartier blev oväntat en rätt tung drog för mig. Nu vet jag iofs inte riktigt vad jag skulle jaga, skulle kanske vara en sportig Pasha med vridring och på ett tåligt band.
 

Kramer

Omega
Tack alla för hurraropen! Trodde jag var rätt ensam om att vara så förtjust i den lilla sköldpaddan. Ett av de vackraste uren jag sett.

Tackar! Kanske inte riktigt sant men är väldigt nöjd med mitt lilla Cartiergäng. Cartier blev oväntat en rätt tung drog för mig. Nu vet jag iofs inte riktigt vad jag skulle jaga, skulle kanske vara en sportig Pasha med vridring och på ett tåligt band.

Jag diggar samlingen din hur som helst! Svinbra. Bra bredd också vilket i sig är märkligt att man kan få när det är två modeller som dominerar Cartier sortimentet. Men finns så många härliga variationer som gör det spännande.
Jaga hem en Asymetrique ;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag diggar samlingen din hur som helst! Svinbra. Bra bredd också vilket i sig är märkligt att man kan få när det är två modeller som dominerar Cartier sortimentet. Men finns så många härliga variationer som gör det spännande.
Jaga hem en Asymetrique ;)
Tycker inte Asymetrique är speciellt fin, lite kul men inte mer för mig. Tank a Guichet är däremot fin och tuff, men väldigt dyr. Tank Cintree hade också varit intressant men de är rätt dyra idag, tydligen liten hype.
 
Topp