• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

joca

Patek
2-Faktor
59BAFB1B-5D50-4C1F-9BC9-E53534DACE9D.jpeg
499C6CB7-2DDA-4FC8-852F-2A5B71FF9CCC.jpeg
10E8E6F3-C5B0-4431-A107-424D0171EBD3.jpeg
Smooth! Ser jäkligt fin ut!
 

Geparden

Audemars
Då har man hoppat på Santos-tåget när tillfälle gavs.
1766A8C9-6FD4-43E0-8952-9CD18B8AE0AC.jpeg


Tankar som poppade upp är att det kanske var en strategisk miss att börja med quartzboetten då jag har väldigt svårt att tro att den automatiska ”bullen” gör modellen bekvämare och att den i guld måste vara tung som satan..
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Då har man hoppat på Santos-tåget när tillfälle gavs.
1766A8C9-6FD4-43E0-8952-9CD18B8AE0AC.jpeg

Tankar som poppade upp är att det kanske var en strategisk miss att börja med quartzboetten då jag har väldigt svårt att tro att den automatiska ”bullen” gör modellen bekvämare och att den i guld måste vara tung som satan..
Ser inte bullen som något problem, själv valde jag carree pga det något kantigare utseendet. Så nu är det bara att leta upp en i helguld!
15467298389540694979.JPG
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Då har man hoppat på Santos-tåget när tillfälle gavs.
1766A8C9-6FD4-43E0-8952-9CD18B8AE0AC.jpeg


Tankar som poppade upp är att det kanske var en strategisk miss att börja med quartzboetten då jag har väldigt svårt att tro att den automatiska ”bullen” gör modellen bekvämare och att den i guld måste vara tung som satan..
Bekvämare är inte Carree, men tuffare med sin kantighet. Sedan tycker jag bullen sitter bra på min handled då handleden är så platt där. Extratyngden från guld gör att den blir lite mindre bekväm, men lite uppoffringar får man göra!
Stiligt! Hur justerar man längden på länken på en sådan?
Tackar! Man får såga och svetsa/löda ihop, blir en permanent kortning mao.
 

Geparden

Audemars
Ser inte bullen som något problem, själv valde jag carree pga det något kantigare utseendet. Så nu är det bara att leta upp en i helguld!
15467298389540694979.JPG
Bullen är nog som du säger inte något större bekymmer egentligen men har ändå svårt att tro den är bekvämare den kurva baksidan på quartzen har. Detaljer :)
6A0A3E31-97C8-43FA-8915-31F3362B8C90.jpeg

Som hand i handske!
Bekvämare är inte Carree, men tuffare med sin kantighet. Sedan tycker jag bullen sitter bra på min handled då handleden är så platt där. Extratyngden från guld gör att den blir lite mindre bekväm, men lite uppoffringar får man göra!
Så Carrée finns inte i någon form av quartz alltså? (håller tummarna)
Behaglig uppoffring det där med guld ändå :cigar:
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Oj, vad är det som har hänt? Hade de glömt att kolla kronaxeln när den servades? Hoppas att det gick på garanti
Nej det var självförvållat av mig, måste råkat gett den en smäll, i och med detta försökte jag inte få det genom garantin. Men löste sig smärtfritt, 850kr hos fristående urmakare.
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
FD95BC61-B6A2-4269-A93D-42F70013DD40.jpeg
Då har den anlänt, min Santos. Dock är länken något lång och jag skulle behöva ta bort ett par länkbitar. Hur gör man detta? Jag är helt novis på detta men va säger ni? Hur är skicket? Polerad eller ej?
Grattis till ett riktigt trevligt exemplar :) Är det samma ref som min ?
 
Topp