• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
BFEBD60E-5C07-4D0D-BF88-166EC68255A8.jpeg

51931B31-D233-42C6-844F-0DA7772919B5.jpeg
Ser lite rundpolerad ut. Oklart varför de kallar den xl.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Är det någon här som har en bildjämförelse mellan Tank Basculante 2405 och en Tank i den klassiska storleken? @evki kanske?

Tror inte jag har några bilder på Basculante 2405 och Tank Louis bredvid varandra, och 2405 är såld nu. Däremot kan jag jämföra en Tank Louis och en Basculante A10 (helguld) som är lika bred som 2405 (den är längre lugs to lugs).
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Tror inte jag har några bilder på Basculante 2405 och Tank Louis bredvid varandra, och 2405 är såld nu. Däremot kan jag jämföra en Tank Louis och en Basculante A10 (helguld) som är lika bred som 2405 (den är längre lugs to lugs).
Det vore väldigt uppskattat! Hur lång är A10?
 

evki

Audemars
2-Faktor
Det vore väldigt uppskattat! Hur lång är A10?

Jag fixar bilderna under veckan - alla Cartier är i valvet nu :) Men här har du lite mått.

25x38 - 2390(stål, manuell, guilloché)
23x35 - 2405 (stål, kvarts)
23x38 - A10 (guld, manuell, guilloché)

23x38 verkar vara den historiska storleken för Basculante sedan 30-talet.

e6a12ad7d1c69c55f07587ec20e04552.jpg
 
Senast ändrad:

PJW

Audemars
2-Faktor
Jag fixar bilderna under veckan - alla Cartier är i valvet nu :) Men här har du lite mått.

25x38 - 2390(stål, manuell, guilloché)
23x35 - 2405 (stål, kvarts)
23x38 - A10 (guld, manuell, guilloché)

23x38 verkar vara den historiska storleken för Basculante sedan 30-talet.

e6a12ad7d1c69c55f07587ec20e04552.jpg
Stort tack! Gillar min 2405 och funderar på om jag på sikt ska komplettera med en Louis eller Santos Dumont. Det jag är rädd för är att de skulle kännas något för små (~18,5 handled), varför en jämförelse vore intressant.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Stort tack! Hur skulle du säga att Dumonten upplevs mot Basculanten?
Kommer faktiskt inte ihåg, Basculanten är min brors och han har bara haft sin helguldsgalbee när vi träffats på sistone. Har alltid tyckt Basculanten är lite svår då tavlan är såpass liten och boetten platt.
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Kommer faktiskt inte ihåg, Basculanten är min brors och han har bara haft sin helguldsgalbee när vi träffats på sistone. Har alltid tyckt Basculanten är lite svår då tavlan är såpass liten och boetten platt.
Jag förstår. Dumonten ser spontant större ut (mycket tack vare just tavlan), vore kul att pröva en någon gång för att jämföra. Onekligen en lyckad design.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Hur trivs du med vitguldaren nu när du haft den ett tag?

Den är grym som en vardagsklocka. Flyger fullständigt under radarn och även de som kan lite om Cariter tror att det är en vanlig Must med silverboett. Samtidigt är denna Tank LC oerhört ovanlig, mycket mer så än Tank LC i platina. Jag gillar att den är tjock också.
 
Senast ändrad:
Topp