• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Psykel

Patek
Du har nog rätt. Måste prova mig fram lite i butiken. Har sett en del hemska bilder på alldeles för stora tank:ar på folk med alldeles för tunna handleder. För mig är halva grejen med Cartier att de ska vara nätta och eleganta klockor, dem ska liksom inte bäras som 47 mm pannor...
Large är väl typ 25mm? Det borde säkert funka fint!
 
Du har nog rätt. Måste prova mig fram lite i butiken. Har sett en del hemska bilder på alldeles för stora tank:ar på folk med alldeles för tunna handleder. För mig är halva grejen med Cartier att de ska vara nätta och eleganta klockor, dem ska liksom inte bäras som 47 mm pannor...
Har 17 cm handleder. Köpte en Tank solo large men kände ganska snabbt att den var för stor för min smak. Såld, kommer köpa en 23 mm nästa gång.
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Nytt in :)
IMG_20190614_183446_972.jpg
 

kvarre

Cartier
2-Faktor
Hur synar man av en boett på Santos Galbee TT?
Är sugen på en till sommaren, men vet ej hur man sorterar bort dåliga ex.
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Klickade du inte riktigt med guldtanken @Floffen? Och om det rådde Basculantefeber tidigare på KS så råder det helt klart Santsofeber för stunden! Någon här inne som knep den som kom ut på K&S nu ikväll?
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Jo definitivt, bör finnas utrymme för prut - känns ju lite oklart att denna håller samma prissättning som den innan kan jag tycka.
De andra 2 såldes väl också på typ 10minuter så kan förstå tanken att de borde ha varit prissatt lite högre. Men ja denna är inte i samma skick som de andra!

Hur är priserna på dessa carree i tvåton kontra stål? Prisskillnader?
 

Erdna

Cartier
De andra 2 såldes väl också på typ 10minuter så kan förstå tanken att de borde ha varit prissatt lite högre. Men ja denna är inte i samma skick som de andra!

Hur är priserna på dessa carree i tvåton kontra stål? Prisskillnader?

Vi hade en liknande diskussion om prissättningen på Cartier Santos för några veckor sedan.
Spontant så känns det som Carree ligger lite högre. De senaste på forumet har ju gått för mellan 24-26' .. och då per omgående.

Dock vet jag att en medlem på forumet gett 23+ för sin Galbée och att en på Blocket fick 24' för sin Galbée fullset för en månad sedan.
Av egen erfarenhet sålde jag min första Galbée för 23,5' m. låda och äkthetsintyg från handlare under 24 timmar till en som bilade 2,5 timme one-way, det säger en del om det stora intresset för Santos just nu.

Utbudet på fina santos till "humana" priser är extremt lågt vilket trissar upp priset. En snabb sökning på C24 visar att inget intressant med de krav jag har finnes under 24-25' i alla fall.

Hursomhelst, i slutändan är det skicket på klockan som bestämmer priset. Ju finare ex- Ju högre pris, inte direkt något nytt :)



Vanligtvis brukar ju varje modell bli lite dyrare när de kommer ut. Nån lägger ut en Submariner för 70, nästa ska ha 72 osv.

Jo, så är det ju. Däremot kan jag tycka att detta var lite väl optimistiskt, tycker inte priset står sig i relation till skicket på klockan. Men det är bara min personliga åsikt. I detta fall tycker JAG att en sund prissättning hade varit 20-22' kanske.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vi hade en liknande diskussion om prissättningen på Cartier Santos för några veckor sedan.
Spontant så känns det som Carree ligger lite högre. De senaste på forumet har ju gått för mellan 24-26' .. och då per omgående.

Dock vet jag att en medlem på forumet gett 23+ för sin Galbée och att en på Blocket fick 24' för sin Galbée fullset för en månad sedan.
Av egen erfarenhet sålde jag min första Galbée för 23,5' m. låda och äkthetsintyg från handlare under 24 timmar till en som bilade 2,5 timme one-way, det säger en del om det stora intresset för Santos just nu.

Utbudet på fina santos till "humana" priser är extremt lågt vilket trissar upp priset. En snabb sökning på C24 visar att inget intressant med de krav jag har finnes under 24-25' i alla fall.

Hursomhelst, i slutändan är det skicket på klockan som bestämmer priset. Ju finare ex- Ju högre pris, inte direkt något nytt :)





Jo, så är det ju. Däremot kan jag tycka detta detta var lite väl optimistiskt, tycker inte priset står sig i relation till skicket på klockan. Men det är bara min personliga åsikt. I detta fall tycker JAG att en sund prissättning hade varit 20-22' kanske.
Misstänker att samma tankebana existerat i det här fallet, men att den stora skillnaden i skick gjorde att hen stannade vid samma pris. Oavsett är det såklart girighet bara
 
Topp