• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Berling

Cartier
Inget fynd men väldigt fint skick och billigaste jag sett på ett tag.
11448667d_zoom_v1560360412998.jpg

https://www.chrono24.se/cartier/paris--id11448667.htm
Nice, fattig beskrivning. Borde en klicka hem?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nice, fattig beskrivning. Borde en klicka hem?
Vet faktiskt inte, verkar vara rätt mycket ovanligare än Tank LC så priset kanske redan har stuckit en del sedan jag köpte för några år sedan. Isf är det bara att köpa... Grym modell och hade valt framför den nya i stål alla dagar i veckan. Detta är ju även den tidiga varianten som har en Paris-märkt "emalj"-tavla, lite roligare enligt mig.
 
Senast ändrad:

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har tittat på den men säljaren gör mig lite nervös. Dels med de sparsamma och för mig lite tveksamma beskrivningar och dels för att bild och uppgifter/text inte stämmer överens tex på GMT-Master eller GMT-Master II som de säljer.
Edit: Men Paris-tavlan skullle kompletter min Tank fint....

/B
Alltid en viss risk inblandad, därför det finns köparskydd.

Dagens kvällsur:
A18C4807-6C62-471D-A266-9D8EDE86082D.jpeg
A15680F6-258F-4351-8D55-9CF8B5113663.jpeg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Jo men den var tillgänglig långt efter den. Drygt ett dygn

Seg säljare?

Som sagt - mycket trevlig klocka som jag själv också gärna skulle bära!

Antar att det låg kvar tills säljaren kom till jobbet idag och tog tag i det.

Högg den. Får se om en fått grisen i säcken eller ett riktigt härligt tillskott, hoppas på det senare! :)

Grattis! Jag tvekade för länge. ;)

/B
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Högg den. Får se om en fått grisen i säcken eller ett riktigt härligt tillskott, hoppas på det senare! :)
Grattis! Hoppas den blir toppen!
Man blir ju inte mindre sugen på att byta upp sig till guldaren när man ser sånna här bilder
Screenshot_20190708_110917_com.instagram.android.jpg

Screenshot_20190708_110926_com.instagram.android.jpg
Ja en sån är ett måste. (nåja).
Grubblar en del över samlandet och tror jag landat i att ta ett seriöst tag om konsolideringen som lyser med sin frånvaro, samt sätta upp någon rimlig målbild. En Carree i guld är en av de prioriterade. Men ska försöka ha is i magen för en gångs skull. Förr eller senare lär en vass rackare dyka upp.
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Brukar hamna på såld direkt ngn klickat. Men inte så noga - kul att den kom till forumet!
Har en annan erfarenhet. För de jag har köpt via C24 (fyra stycken) har inte åtminstone inte alla bytt till reserverad förrän jag har fått svar av säljaren. Har så klart inte haft stenkoll, men de två senaste hade jag i favoritlistan och noterade att de inte ändrades till såld förrän jag hade betalt i ena fallet och inte förräns den var levererad i andra fallet. Vet inte hur C24 ser ut på säljarsidan. Kanske finns möjlighet till olika hantering.

/B

Edit : håller med. Kul att någon här slog till när jag velade.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Brukar väl ändras till reserverad, vilket den här också gjorde efter @Berling högg den. Att det dröjde med att den taggades som såld har nog med helgen att göra som @B Wooster skrev. Stämmer med mina erfarenheter när jag köpt på en helg.
Nä den var inte reserverad förens efter ett dygn. Jag skickade meddelande till säljaren och kollade flera gånger och den gick då fortfarande att "köpa".
Men som sagt spelat det väl inte så stor roll?
 
Nä den var inte reserverad förens efter ett dygn. Jag skickade meddelande till säljaren och kollade flera gånger och den gick då fortfarande att "köpa".
Men som sagt spelat det väl inte så stor roll?
Tyckte frågan var intressant ur ett generellt funktionsperspektiv när det gäller c24. Men det du skriver stämmer säkert, när jag tänker efter gick jag in och kollade ett bra tag efter Berling skrev att han köpt den.
 
Topp