• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor

Riktig härlig video med otroligt mycket Cartier. Lite Cartier-porr helt enkelt. Rekommenderas! :)
Grymt! Mycket läckra klockor. Lite udda att se hur de nya klockorna har misshandlade skruvar i boetten, ägarna ingen respekt för klockorna? Även intressant att höra det jag själv insett, det finns typ ingen information om gamla Cartier på internet. Också tråkigt att höra att det finns många fake, men kanske inte så förvånande när man ser till värdet på vissa modeller idag. Uppenbart att Cartier var mer stilsäkra förr när man jämför dessa klockor med vad som produceras idag, lite sorgligt. Gick direkt och hämtade min lilla Tortue!
 

Berling

Cartier
Grymt! Mycket läckra klockor. Lite udda att se hur de nya klockorna har misshandlade skruvar i boetten, ägarna ingen respekt för klockorna? Även intressant att höra det jag själv insett, det finns typ ingen information om gamla Cartier på internet. Också tråkigt att höra att det finns många fake, men kanske inte så förvånande när man ser till värdet på vissa modeller idag. Uppenbart att Cartier var mer stilsäkra förr när man jämför dessa klockor med vad som produceras idag, lite sorgligt. Gick direkt och hämtade min lilla Tortue!
Skriver under på informationsbristen. Försökt få info om klockan jag har påväg in. Cartier själva har ingen information baserat på serienumret, ska ta lite bilder och skicka dem när den landat, kanske kan det ge något. Annars då, är det egna antaganden baserat på andra klockor/serienummer som gäller med Cartier? Tänker på produktionsår och dylikt.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Skriver under på informationsbristen. Försökt få info om klockan jag har påväg in. Cartier själva har ingen information baserat på serienumret, ska ta lite bilder och skicka dem när den landat, kanske kan det ge något. Annars då, är det egna antaganden baserat på andra klockor/serienummer som gäller med Cartier?
Jag vet faktiskt inte hur man ska bära sig åt, har inte lyckats datera min gamla Tank. Ska bli kul att se vad du har på väg in!
 

RobinBanks

Panerai
2-Faktor
Efter att ha smugit runt ett tag i denna tråd, så slog jag till på min första Cartier för några veckor sedan. Trivs väldigt bra med den :)

20190715_153253.jpg
 

oggtrean

Omega
2-Faktor
Här blev man Santos-sugen! Hur upplevs midsizde 29x29? Är det att jämföra med en vanlig 34-35mm boett? Gillar midsize men rädd att min 19-20cm handled är för stor.
Tacksam för svar!
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Här blev man Santos-sugen! Hur upplevs midsizde 29x29? Är det att jämföra med en vanlig 34-35mm boett? Gillar midsize men rädd att min 19-20cm handled är för stor.
Tacksam för svar!
Skulle absolut säga att 29mm är jämförbart med 34mm. Min handled är ~19 cm. Testa! Utmaningen kanske blir att hitta en lång länk nog.
6CFBB909-1F30-4F5F-8501-24A21EAF15AC.jpeg
 
Senast ändrad:

Miami

Rolex
2-Faktor
Plötsligt händer det
Sambon hittar en klocka hon gillar
Min santos carerre eller vad det heter fast inte TT
Var ett tag sen jag hade en i helstål
Är det typ 15 som gäller för en i bra skick utan tillbehör ?
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Plötsligt händer det
Sambon hittar en klocka hon gillar
Min santos carerre eller vad det heter fast inte TT
Var ett tag sen jag hade en i helstål
Är det typ 15 som gäller för en i bra skick utan tillbehör ?
Skulle tro högre än 15 för en i stål i bra skick.
Jag äger själv en i TT och mitt inlägg syftar inte till att haussa upp priserna (ska behålla den). Mest för att vara transparent.
 
Topp