• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

evki

Audemars
2-Faktor
Är inte referensnummret lite längre än så? Eller är det bara tillfällighet att jag fått mer relevanta träffar när jag inkluderat fler. Har inte riktigt lagt tid på detta kan erkännas.

Mycket möjligt att det är längre - men jag kunde inte fatta hur många siffror är modelspecifika och när börjar "serienumret". Det kanske är 5 första varav 2 eller 3 är urverket. Synd att Cartercodex har lagts ned!
 

evki

Audemars
2-Faktor
Finns det någon klarhet i varför det lades ner?

Vet ej. Kanske det vanligaste orsaken - ägaren till domännamnet slutade betala för det?

Facetterat safir i kronan - kvalitet!

_8147042.JPG
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Asså jag har sån otur med mina försök att köpa Cartier. Fick mail nu att säljaren redan hade sålt.... Fjärde missade klockan på kort tid (men olika orsaker)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Det vore kul att se några detaljerade bilder på boettsidorna på din oanvända Santos @evki , har letat men inte sett några. Vad har du förresten för länkvariant? Försöker uppskatta när min kan vara ifrån så är lite nyfiken. :)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
En annan länk det där, det är väl första varianten om jag inte missminner mig. Är egentligen nyfiken på om boetterna såg lite annorlunda ut mellan åren, därför är jag intresserad av den oanvända (om den nu visar sig vara från samma period som min). Tycker nämligen att det ser ut som att min förra Santos som hade en annan länkvariant hade en lite annan fasning utmed bandhornen.
 
Topp