• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

par

Patek
2-Faktor
568E7C8C-3AAB-4494-B708-3A4AEFFB32A2.jpeg

Den här landade idag, opolerad enligt säljare. Kanske stämmer men oavsett rätt skarp. Lyckades efter ett gäng svordomar få ihop det med länken. Fin konstruktion, tyvärr är den skitig som sjutton vilket inte hjälpte:)



B52F36DB-3A5E-4240-896B-2D9A00D442FD.jpeg
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
568E7C8C-3AAB-4494-B708-3A4AEFFB32A2.jpeg

Den här landade idag, opolerad enligt säljare. Kanske stämmer men oavsett rätt skarp. Lyckades efter ett gäng svordomar få ihop det med länken. Fin konstruktion, tyvärr är den skitig som sjutton vilket inte hjälpte:)



B52F36DB-3A5E-4240-896B-2D9A00D442FD.jpeg
Ser grym ut! Skönt det löste sig med länken tillslut.
 
  • Like
Reactions: par

mosse

Omega
Söker tips på ett snyggt svart läderband till en Cartier Tank Solo Large i stål?
Om någon har ett läder att sälja så är jag även mycket tacksam för en bild och prisidé i PM! :)
Tack på förhand!
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Har någon av er en Santos som har en liknande yta? Nu är bilden tagen i ett ljus som förstärker effekten, men den ser ju så opolerad ut i övrigt. Endast boettsidorna jag tvekar på, framförallt vänstersidan. Högersidan ser bättre ut.
D74E538A-D5D7-422E-9A4F-DAE4ABE89327.jpeg

C05D311F-058A-439F-BDAA-70D73BFC9B9C.jpeg
 
  • Like
Reactions: PJW

Snigel

Cartier
2-Faktor
Nu ångrar jag att jag inte bad om expressfrakt. Väntar olidligt på att Santosen skall landa hos närmsta ombud.

Någon som har ett hum om hur lång tid det kan ta innan klockan landar hos mig när det ser ut som på bilden nedan? Paketet kommer med vanliga DHL (dvs tyska posten)

ABAF7E8E-40DA-41DF-9220-A3D12BC300E4.jpeg
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Nu ångrar jag att jag inte bad om expressfrakt. Väntar olidligt på att Santosen skall landa hos närmsta ombud.

Någon som har ett hum om hur lång tid det kan ta innan klockan landar hos mig när det ser ut som på bilden nedan? Paketet kommer med vanliga DHL (dvs tyska posten)

ABAF7E8E-40DA-41DF-9220-A3D12BC300E4.jpeg
Du har den innan helgen skulle jag tro.
 

Rille

Rolex

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Då är det bara att tuta och köra. För mig är cordovan ett läder som jag förknippar med aningen ledigare stil, både kläd- och klockmässigt.
Cartier är å andra sidan en fin avslappnad klocka, tycker verkligen inte man behöver klä upp dem i exotiskt läder. Tror dock jag föredrar ett slätt kalvband som jag har på min Tank, men har inte heller testat cordovan på den. Fler bilder @evki ! Är det Fluco?
 
  • Like
Reactions: PJW
Topp