• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
https://www.the-saleroom.com/en-gb/...9aafb7-9dac-442f-a79c-aab2011f6770?bidplaced=
IMG-20190910-WA0008.jpg

Kanske ngn mer som tänkt bjuda på denna idag.

Varning: 27mm!

Det verkar alltså finnas 27mm automatiska, vilket varit lite oklart. Varit spekulant på en annan som var 27mm.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
https://www.the-saleroom.com/en-gb/...9aafb7-9dac-442f-a79c-aab2011f6770?bidplaced=
IMG-20190910-WA0008.jpg

Kanske ngn mer som tänkt bjuda på denna idag.

Varning: 27mm!

Det verkar alltså finnas 27mm automatiska, vilket varit lite oklart. Varit spekulant på en annan som var 27mm.
Jag har misstänkt detta ett tag och har fått bild på skjutmått men inte riktigt trott på det då de är så lika. Men verkar som sagt vara så att det finns en 27 mm automatisk Santos i helguld. Vet inte riktigt hur man lättast ser detta men verkar vara lite mindre luft till höger om datumfönstret. Länken ser liiite tjockare ut men det är ofta inte lätt att se.
 

Berling

Cartier
DSC_1171.JPG
Råkade ju bli lite guld här en dag. Dom flesta jag sett har en annan länk(äldre guldare)? Det här är galbee och verkar ha lite tjockare länkbitar. Någon som vet vilka år det kan tänkas handla om?
 
  • Like
Reactions: PJW

Berling

Cartier
Sedär, så trevligt. Som ni redan diskuterat är ju serials tämligen utsatta på dessa, så även på denna. Såldes till mig som med "very rare bracelet" jaja, säljsnack tänkte jag men helt vanlig verkar den inte iaf. Men den har nog fått glänsa en del och behöver pysslas om lite så ska få lämna landet för lite spa. Går annars utmärkt.
 
Topp