• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Fredgusta

Panerai
20191018_113742.jpg
Fredag
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Helt plötsligt tycker jag Cartier är ganska trevligt...


5838F31B-2D67-4B02-AAFF-9483BDDF08EE.jpeg
C16EAA31-B6E5-4523-8FE8-F594102AC8E0.jpeg
DBC1362C-D4E9-4433-86FE-69F335060866.jpeg
DB772C0D-74EB-492C-836D-5F6F731B4890.jpeg
Cartier är nog ett märke för klockentusiaster som har läst in sig lite mer. Jag kan tänka mig att de flesta som börjar intressera sig för klockor fört börjar läsa in sig på tillverkare såsom Rolex, Omega och liknande.

Med det sagt tycker jag att den mindre Santos-modellen ser bättre ut på din handled. :)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Cartier är nog ett märke för klockentusiaster som har läst in sig lite mer. Jag kan tänka mig att de flesta som börjar intressera sig för klockor fört börjar läsa in sig på tillverkare såsom Rolex, Omega och liknande.

Med det sagt tycker jag att den mindre Santos-modellen ser bättre ut på din handled. :)
Själv tror jag att vi är flockdjur och följer resten. Helt orimligt att hela KS bara råkar vara i precis samma stadie och plötsligt läst på om Cartier :)

Ps: Jag har själv också påverkats och är nu mycket förtjust i Cartier, men tror inte det hade hänt om inte @Aurum och andra postat bilder på riktigt bra exemplar. DS.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Själv tror jag att vi är flockdjur och följer resten. Helt orimligt att hela KS bara råkar vara i precis samma stadie och plötsligt läst på om Cartier :)

Ps: Jag har själv också påverkats och är nu mycket förtjust i Cartier, men tror inte det hade hänt om inte @Aurum och andra postat bilder på riktigt bra exemplar. DS.
Visst är vi ängsliga flockdjur. Dock lite extra kul med just Cartier som avviker en del i storlek och stil från generella modet.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Själv tror jag att vi är flockdjur och följer resten. Helt orimligt att hela KS bara råkar vara i precis samma stadie och plötsligt läst på om Cartier :)

Ps: Jag har själv också påverkats och är nu mycket förtjust i Cartier, men tror inte det hade hänt om inte @Aurum och andra postat bilder på riktigt bra exemplar. DS.
Stämmer till hundra procent, och extra knäppt är det när folk till och med tycker att moderna Cartier är nice.
 
Topp