• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Det kom ett litet paket idag....
I och för sig till frugan. Men kul ändå! :)
kan den vara forumets första Panthere i helguld?
37F0244B-E84B-4F57-9170-C276A2CB3725.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Är väldigt sugen på den och Ceinture. När det gäller Tonneau tycker jag att det är klurigare med storleken. De verkar antingen väl små eller rätt stora.

/B
Den typen av ur ska ju vara långa, men blir lite knepiga då bandet är så smalt. Oftast är det ju bara damur som har så smala band. Har en rätt liten och knubbig variant som inte är från Cartier, och den känns sådär.
 

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Har aldrig haft en så kan inte säga något om måttet men det finns många som annonserar 27mm som mellanstorlek medan 29mm som herrstorlek, speciellt om vi pratar om tvåton/stål modellerna.
Tittade på Cartiers hemsida och den största modellen var 27mm nu. Men du har rätt. Det har funnits Panthere för män, och då i 29mm. Men den verkar inte finnas kvar i sortimentet längre..?
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Den typen av ur ska ju vara långa, men blir lite knepiga då bandet är så smalt. Oftast är det ju bara damur som har så smala band. Har en rätt liten och knubbig variant som inte är från Cartier, och den känns sådär.
Vilka mått har din?
De har ju i efterhand breddat bandet lite genom att det sträcker sig utanför "banbdhornen" på de nya. Men storleken 26 x 46 mm känns spontant lite väl stor. De äldre verkar vara 21 eller 22 x 32 mm vilket å andra sidan känns i underkant jämfört med mina liknande - Tank LC, reverso classique och Santos-Dumont.
Svårt detta. I brist på att kunna prova båda får jag väl bygga modeller. o_O

/B
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vilka mått har din?
De har ju i efterhand breddat bandet lite genom att det sträcker sig utanför "banbdhornen" på de nya. Men storleken 26 x 46 mm känns spontant lite väl stor. De äldre verkar vara 21 eller 22 x 32 mm vilket å andra sidan känns i underkant jämfört med mina liknande - Tank LC, reverso classique och Santos-Dumont.
Svårt detta. I brist på att kunna prova båda får jag väl bygga modeller. o_O

/B
22/23 bred känns för litet. Klipp ut en pappersmodell, fungerar bättre än det borde... Min lilla knubbiga:
BF387B0E-A107-4F03-A584-EE07941759C1.jpeg
 

evki

Audemars
2-Faktor
Vilka mått har din?
De har ju i efterhand breddat bandet lite genom att det sträcker sig utanför "banbdhornen" på de nya. Men storleken 26 x 46 mm känns spontant lite väl stor. De äldre verkar vara 21 eller 22 x 32 mm vilket å andra sidan känns i underkant jämfört med mina liknande - Tank LC, reverso classique och Santos-Dumont.
Svårt detta. I brist på att kunna prova båda får jag väl bygga modeller. o_O

/B

Tro mig, du vill inte ha en Tonneau som är mindre än den klassiska herrstorleken på 26x46. 22x40 är en damklocka.

Igor Stravinksy och hans Tonneau från 50-talet.

stravinskywithcat.jpg
 
Topp