• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Dåsa!

55930076-F277-4FA1-8818-872849D53099.jpeg
Grattis! Då återstår att se om du nu hittat hem när det kommer till Tank LC nu då.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Jag behöver hjälp med att omgående få tag på en länkbit till en Cartier Tank Solo Large.

Jag har förstått att Ref nr på Länkbitarna är följande:
MX006HND (hel bit)
MX006HKL (halv bit)

Jag har lagt en beställning hos AD men något är knas så det har dragit ut på tiden och jag behöver länkbiten denna vecka. Någon som har tips på inköpsställe som kan ha länkbit hemma? Ny eller beg spelar ingen roll, hel eller halv spelar inte heller någon roll i dagsläget. Har en bit inkommande, men börjar tvivla på att den kommer hinna komma denna vecka.
Någon som sitter inne på en kanske kan byta med dig. Dom får din nya bit när den kommer.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Ser ut att vara samma fenomen som när jag köpte en Santos, smuts i Guillochemönstret, den skickades tillbaka. Inget du stör dig på?
Grattis! Då återstår att se om du nu hittat hem när det kommer till Tank LC nu då.

Tack! Ja, den står nästan högst upp i näringskedjan men jag tror inte jag ska kunna komplettera med en länk. Platina är mörkare och mindre glänsande än vitguld.
Detta är en 1601B, pre-CPCP, med den klassiska kalibern 21 (Frederic Piguet). Jag är mycket nöjd med skicket. Tavlan har lite oxidering men detta stör mig mindre än jag trodde - det går att byta vid service till en rimlig peng. Det viktiga och dyra är boetten och den är tillräckligt fin för min smak - och av baksidan av döma opolerad.
Givetvis återkommer jag med några bättre foton. Det vore kul om @bernoulli kunde väga sin tank utan armband och spänne men med skruvar.
 
Senast ändrad:

WatchM

Panerai
2-Faktor
Har precis inhandlat Cartier klockan per länken nedan till flickvännen i julklapp. Från vad jag förstår så checkar Vestiaire Collective att klockan är äkta etc, men tänkte höra med experterna här var ni tror? Borde man kanske gå med klockan till Cartier när den kommer för att få äktheten verifierat?
Tack!

https://www.vestiairecollective.com...e-steel-tank-solo-cartier-watch-8643951.shtml
Har tidigare varit i kontakt med Cartier (via email) gällande en äldre santos, de sa att de inte har möjligheten att verifiera om klockan är äkta eller inte. Frågade då ifall man kunde få den verifierad vid en service, men fick ytterligare ett nej.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Har tidigare varit i kontakt med Cartier (via email) gällande en äldre santos, de sa att de inte har möjligheten att verifiera om klockan är äkta eller inte. Frågade då ifall man kunde få den verifierad vid en service, men fick ytterligare ett nej.
Va, du kan inte få den verifierad vid en service?
Är väl egentligen bara att lämna in den för att kolla behovet om service och be om ett kostnadsförslag.. är klockan inte äkta så servar väl de inte klockan?
 
Topp