• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

evki

Audemars
2-Faktor
Är det någon här som har ropat hem platinatanken från Kaplans? Gick rätt så billigt. Eller kanske inte med tanke på urtavlan...
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Ingen som provat denna kvarts-kronograf? Tycken den är rätt läcker.
Cartier-Santos-Galbee-Chronograph-W20042C4-Silver-front.jpg
 

evki

Audemars
2-Faktor

evki

Audemars
2-Faktor
Så du gillar den skruvade länken bättre? Har ingen stark åsikt men gillar konstruktionen på den första. Iaf när den är fräsch.

Tycker att den är mindre känslig mot ev skador och slitage - det räcker att böja länken lite för mycket för att få glapp mellan länkbitarna. Men håller med att konstruktionen är bättre på den tidigare versionen, om ägaren är skötsam.
 

Kingpin

Omega
Har en Americaine i stål. Stora modellen. Varför blir jag inte av med den? Tycker priset är grymt, ungefär under halva nypriset. Är det storleken det handlar om? :confused:
Jag köpte den stora modellen i gulguld, ej fullset men ink det mesta, på Chrono för några år sedan. Bilder finns här på KS, och jag misstänker tyvärr att ditt pris är för högt. Utan att gå in på exakta siffror så kan jag säga gulgulden inte var supermycket dyrare än det du önskar ha för stålen...Skulle du gå ned till 27-28 så tror jag den skulle gå på 24h.
 
Senast ändrad:
Topp