• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor

Nu kan jag inte svära på att 96053 ser ut exakt som 96054 från början men isf saknas det lite former på den. Poleringen i fasen/bevelen på boettsidan ser bort-borstad ut tex. Iof ett rätt vanligt problem på Dumont som det verkar.

Grym klocka till en dam dock! :) Kan nog funka med herr-storleken på dam också iof.
 

ErikDg

Omega
Och en fotojämförelse av mina Santos Carreé: opolerad och oanvänd.

_C077478.JPG
_C077481.JPG
_C077482.JPG
_C077496.JPG
_C077499.JPG
Dina bilder är alltid KS vackraste <3
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
Hej alla glada,

Det tog emot att sälja min Cartier Santos Galbée (https://klocksnack.se/threads/cartier-santos-galbée-fullset.119024/) tidigare i höstas. Affären gick extremt fort och var över efter bara några timmar ute på KS. Det kändes där och då rätt skönt att trots allt bli av med den då det kändes som vi var klara med varandra. Mycket till grund då jag inhandlade en Rolex OP vintage på jubilee med ljus tavla på semestern som jag trivdes extremt bra med. Det kändes lite kaka på kaka. Strax efter detta ordnade jag en Cartier Burgundy till @Alexander - mumma, tvåton.. den har varit i mina tankar sedan dess. Hade inte tidigare provat en TT Santos vintage. Haft mycket på jobbet senaste 2 månaderna att klocksnack och klockor fått stå åt sidan. Men nu var det dags att varva upp igen, tvåton stod på tapeten - och nu var det dags. Efter att ha letat ganska ihärdigt i 2 veckors tid kom jag äntligen över en Cartier TT Santos - och det känns så otroligt bra. Nyservad i November av välkänd urmakare i London, 24 länkbitar och riktigt tajt länk med ett lås som knäpper högt. Det gillar vi. Det finns säkerligen något man kan klaga på - om man vill "söka" efter fel. Men jag måste säga att den var över förväntan och jag är verkligen skitnöjd, som alltid genom köp över nätet, från ett annat land, vet man inte alls vad man ska förvänta sig.

Blir att ta bort någon länkbit nu.

allt gott!


20191211_185857.jpg



Grattis!! Ser ruggigt fin ut. Önskar att min var lika skarp. Blir sugen på att sälja och köpa nytt :D
 

evki

Audemars
2-Faktor
Sedan jag såg denna förbannade fantastiska videon har jag inte kunnat slippa tänka på en sådan här Santos Dumont. Huvudet (och en klok klockvän) rekommenderar starkt att satsa på den ultratunna versionen med FP urverk som några av oss här redan har men hjärtat är kär i denna tjocka och kantiga rackaren. 24x24, 18mm band och ett ETA verk. Men visst är den snygg som .... Cartier!

_20013086_copy.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Sedan jag såg denna förbannade fantastiska videon har jag inte kunnat slippa tänka på en sådan här Santos Dumont. Huvudet (och en klok klockvän) rekommenderar starkt att satsa på den ultratunna versionen med FP urverk som några av oss här redan har men hjärtat är kär i denna tjocka och kantiga rackaren. 24x24, 18mm band och ett ETA verk. Men visst är den snygg som .... Cartier!

_20013086_copy.jpg
Den ser ju helt klart äldre ut och hade varit bra för mångfalden här inne...
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
Sedan jag såg denna förbannade fantastiska videon har jag inte kunnat slippa tänka på en sådan här Santos Dumont. Huvudet (och en klok klockvän) rekommenderar starkt att satsa på den ultratunna versionen med FP urverk som några av oss här redan har men hjärtat är kär i denna tjocka och kantiga rackaren. 24x24, 18mm band och ett ETA verk. Men visst är den snygg som .... Cartier!

_20013086_copy.jpg


Wow!:woot:. Inom vilket prisintervall ligger en sådan goding?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Sedan jag såg denna förbannade fantastiska videon har jag inte kunnat slippa tänka på en sådan här Santos Dumont. Huvudet (och en klok klockvän) rekommenderar starkt att satsa på den ultratunna versionen med FP urverk som några av oss här redan har men hjärtat är kär i denna tjocka och kantiga rackaren. 24x24, 18mm band och ett ETA verk. Men visst är den snygg som .... Cartier!

_20013086_copy.jpg

Jag kikade en del på modellen, hittade dock inte någon till salu vad jag minns, när jag letade - kommer inte riktigt överens med kronan, men ge det några månader så föredrar jag säkert den där! :)
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Sedan jag såg denna förbannade fantastiska videon har jag inte kunnat slippa tänka på en sådan här Santos Dumont. Huvudet (och en klok klockvän) rekommenderar starkt att satsa på den ultratunna versionen med FP urverk som några av oss här redan har men hjärtat är kär i denna tjocka och kantiga rackaren. 24x24, 18mm band och ett ETA verk. Men visst är den snygg som .... Cartier!

_20013086_copy.jpg
Du borde självklart ha båda. Dom ersätter dina tanks :)
 

joca

Patek
2-Faktor
Hej alla glada,

Det tog emot att sälja min Cartier Santos Galbée (https://klocksnack.se/threads/cartier-santos-galbée-fullset.119024/) tidigare i höstas. Affären gick extremt fort och var över efter bara några timmar ute på KS. Det kändes där och då rätt skönt att trots allt bli av med den då det kändes som vi var klara med varandra. Mycket till grund då jag inhandlade en Rolex OP vintage på jubilee med ljus tavla på semestern som jag trivdes extremt bra med. Det kändes lite kaka på kaka. Strax efter detta ordnade jag en Cartier Burgundy till @Alexander - mumma, tvåton.. den har varit i mina tankar sedan dess. Hade inte tidigare provat en TT Santos vintage. Haft mycket på jobbet senaste 2 månaderna att klocksnack och klockor fått stå åt sidan. Men nu var det dags att varva upp igen, tvåton stod på tapeten - och nu var det dags. Efter att ha letat ganska ihärdigt i 2 veckors tid kom jag äntligen över en Cartier TT Santos - och det känns så otroligt bra. Nyservad i November av välkänd urmakare i London, 24 länkbitar och riktigt tajt länk med ett lås som knäpper högt. Det gillar vi. Det finns säkerligen något man kan klaga på - om man vill "söka" efter fel. Men jag måste säga att den var över förväntan och jag är verkligen skitnöjd, som alltid genom köp över nätet, från ett annat land, vet man inte alls vad man ska förvänta sig.

Blir att ta bort någon länkbit nu.

allt gott!


20191211_185857.jpg

Mycket fin. Är glad att du släppte din förra cartier då den är hos mig nu :)
 
Topp