• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Ansgar

Cartier
2-Faktor
Satt på band på min Solo small istället för länk (tack så mycket @evki för tips av band!). Tycker det blev jättebra.
ks1.jpg

ks2.jpg

ks3.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Japp. Köpte dock den på länk så har inte provat orginalbandet mer än i butik. Det är ju inget stiligt vintageur i klassiska tank-proportioner men tycker ändå att det ger ett jävla lyft med shell cordovan.
Extremt tidlös och har nästan samma proportioner som LC även om jag inte gillar den platta framsidan. Bra köp!
 

Gverra

Omega
Bär någon av er vanliga (dvs inte Dumont) Santos av äldre (alltså pre-Santos 100) på läderband? Kan man få se lite bilder i så fall?
 

Ansgar

Cartier
2-Faktor
Var köpte du det? Sugen på ett i cordovan till min Basculante.
Från en tysk handlare här. https://www.ebay.co.uk/itm/Cordovan...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
Dock tog leveransen längre tid än angivet av säljaren. Beställde den 3:e och fick hem det idag.

Bra kombination! Fluco/Nomos?

jag har tidigare försökt att luska ut vad en Solo small tar för bredd, men inte lyckats hitta ett svar - vad är den?
Tror nomos (?) då jag tycker mig se det i stämplat på insidan. 18mm passar perfekt för övrigt
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor

evki

Audemars
2-Faktor
Den är så himla tuff, den lilla rackaren! Äskar den.
Och nej, bandet är inte 18mm utan 17,5 som tank LC. Bandet som sitter på klockan nu är 18 och det är för trångt.
Ber om ursäkt för bildens kvalitet - Luciadagen måste vara årets minst fotovänlig dag.

73F0C833-C107-4DBB-BEF2-5D93DA397A06.jpeg
 
Senast ändrad:

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Den är så himla tuff, den lilla rackaren! Äskar den.
Och nej, bandet är inte 18mm utan 17,65 som tank LC. Bandet som sitter på klockan nu är 18 och det är för trångt.
Ber om ursäkt för bildens kvalitet - Luciadagen måste vara årets minst fotovänlig dag.

73F0C833-C107-4DBB-BEF2-5D93DA397A06.jpeg


Mycket cool! Stenhård liten rackare!

Och kul att du lyckades landbacken så fort! Grattis!

Sitter själv och dreglar lite i ’Cartier Time Art’ för stunden, de har gjort många läckra kreationer genom åren...
 

evki

Audemars
2-Faktor
Älskar dom skarpa hörnen på dessa!

Jag med! Sidorna är helt plana.
Första intrycket har kristalliserats lite och jag kan säga att klockan är kanske på gränsen till att vara för liten, men designen och proportionerna kompenserar för det fullkomligt. Boetten är större än Tank Louis med sina 24x36mm men tavlan är fyrkantig och något mindre än den av tanks. Kronan är samma som på Tank Normale som jag hade och båda klockorna lanserades på 1970-talet. Ja, Cartier-mannen från Hodinkee video sa fel när han daterade klockan till 80-talet. Den är givetvis äldre än Tank Carree.

Imorgon ska jag ta några bilder av Carree och Dumont tillsammans. Och du hade rätt, nu inser jag att jag måste ha den andra Dumonten också.
 
Senast ändrad:

nöt

Vacheron
2-Faktor
Jag med! Sidorna är helt plana.
Första intrycket har kristalliserats lite och jag kan säga att klockan är kanske på gränsen till att vara för liten, men designen och proportionerna kompenserar för det fullkomligt. Boetten är större än Tank Louis med sina 24x36mm men tavlan är fyrkantig och något mindre än den av tanks. Kronan är samma som på Tank Normale som jag hade och båda klockorna lanserades på 1970-talet. Ja, Cartier-mannen från Hodinkee video sa fel när han daterade klockan till 80-talet. Den är givetvis äldre än Tank Carree.

Imorgon ska jag ta några bilder av Carree och Dumont tillsammans. Och du hade rätt, nu inser jag att jag måste ha den andra Dumonten också.
På bilderna ser den inte för liten ut. Bilder förstorar ju lite men tycker att det ser mycket bra ut.
Ska bli kul att se jämförelse mellan carree. Du borde ta jämförelse bilder med en fp dumont om du har någon i närheten.
 
Topp