• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

ajvar

Rolex
2-Faktor
Observationen fortsätter
20200119_140331.jpg
 

R38148

Cartier
2-Faktor
Jag har fått ett sjukligt habegär efter Santos Dumont
REF.: W2SA0011
Någon som har den och kan bekräfta att habegäret har fog för sig :)
 

DDraper

Omega
Kul! Adderar helt klart något som få klockor för med sig.

Ja, jag har fnulat lite på just det. Ser det som både positivt men också lite trist att bli begränsad till Cartiers band. Dels är alternativen från Cartier rätt så få och sen är banden knappast billiga om än överkomliga. Samtidigt så tycker jag, som ofta gillar att byta från stål till band att Santoslänken är lite av halva grejen och hade nog själv burit den på länken nio av tio gånger även om det är kul och smidigt att kunna variera så lätt.
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Kul! Adderar helt klart något som få klockor för med sig.

Ja, jag har fnulat lite på just det. Ser det som både positivt men också lite trist att bli begränsad till Cartiers band. Dels är alternativen från Cartier rätt så få och sen är banden knappast billiga om än överkomliga. Samtidigt så tycker jag, som ofta gillar att byta från stål till band att Santoslänken är lite av halva grejen och hade nog själv burit den på länken nio av tio gånger även om det är kul och smidigt att kunna variera så lätt.


Håller med om att det naturligtvis begränsar med banden och det blir kanske trist till slut.
Just nu är det dock så jäkla skönt, det tar liksom sekunder.
 

DDraper

Omega
Håller med om att det naturligtvis begränsar med banden och det blir kanske trist till slut.
Just nu är det dock så jäkla skönt, det tar liksom sekunder.

Iom att klockan och dess design är så pass bra och tidlös så tror jag att klockan kommer att kännas kul och relevant även framgent med eller utan en uppsjö av diverse band. Blir knappast ballare än länken på Santosen. Lika självklar som gummit på PP Aquanaut på något sätt. Mycket bra! :)
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Iom att klockan och dess design är så pass bra och tidlös så tror jag att klockan kommer att kännas kul och relevant även framgent med eller utan en uppsjö av diverse band. Blir knappast ballare än länken på Santosen. Lika självklar som gummit på PP Aquanaut på något sätt. Mycket bra! :)

Du låter lite sugen :)
 

DDraper

Omega
Nytt in på denna front @Erdna @Majoren och alla andra forumvänner!
Paket som trillade in idag och då är det kosläpp och nästintill galopp via hemmet mot Posten. Ingen idé att dra ut på det då ni förstår vilken tillverkare det handlar om men jag ger er en liten krydda så här en helt vanlig måndag.
C.jpg
C1.jpg
C3.jpg
C4.jpg
C6.jpg
C7.jpg
C5.jpg
C8.jpg

En Basculante! En mycket kul variant i Tankfamiljen. En modell som i mitt tycke, i relativa termer är en prisvärd sådan. Intressant verk, det dräller inte av dom, egen design (jo Reverson jag vet men Basculanten har sin egen unika charm i mitt tycke), en historia och ett kul partytrick när man är på det humöret.
På klockan hängde ett kvalitetsband med men svag för grönt & grained och jag har velat testa det här bandet ett tag så det fick åka på direkt vilket blev bra tycker jag. Första intrycket är kanon!

Ber om ursäkt om inte bilderna blev toppen men jag blev ivrig :)
 
Topp