• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

R38148

Cartier
2-Faktor
Tack! Det löser jag såklart! :)
20200120_180213.jpg
20200120_180129.jpg
Jag är också svag för grönt! Riktigt snyggt! Grattis!
 

DDraper

Omega
Jag kanske har missat det men var är banden köpta?

Snarare jag som missade att nämna tillverkaren. Nero Biglia. 89€/bandet. Haft 10% på beställningen i flera månader nu med promokod som poppar upp på startsidan. Banden har ett väldigt smidigt system så du kan plocka på och av banden utan verktyg vilket är super. Märken på bandhornen är ett minne blott!
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Snarare jag som missade att nämna tillverkaren. Nero Biglia. 89€/bandet. Haft 10% på beställningen i flera månader nu med promokod som poppar upp på startsidan. Banden har ett väldigt smidigt system så du kan plocka på och av banden utan verktyg vilket är super. Märken på bandhornen är ett minne blott!
Bra pris om kvalitén är hög. Ok, så den här quick release stift?
 

DDraper

Omega
Bra pris om kvalitén är hög. Ok, så den här quick release stift?

Ja jag tycker det är överkomligt och jag upplever kvaliteten som god. Jag kräver i vart fall inte mer för den pengen. Stämmer, i alla fall på banden från kollektionen Far Niente som jag har beställt. Jag vågar inte svära på hur det ser ut i övrigt men med tanke på ett rätt litet utbud läderband så är det säkert inte omöjligt att det är genomgående för alla deras band. Står säkert någonstans på hemsidan. Bifogar en bild hur det ser ut.
 

Bilagor

  • Skärmavbild 2020-01-20 kl. 20.08.24.png
    Skärmavbild 2020-01-20 kl. 20.08.24.png
    393.6 KB · Visningar: 0

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jämfört mot bandet tycker jag att länken är en självklar vinnare. Band tar fokus från klockan. Speciellt med grova sömmar.
Tycker stilen fungerar till det mesta, förmodligen skulle väl själva klockan behöva kännas lite mer vintage för att bandet skulle passa bättre. Att det skulle vara grovt håller jag inte med om. Annars är det ju denna typ man hade ursprungligen på guldcartier och liknande när det begav sig. Tyckte även den fungerade bättre irl än på bild, men med sådana uttalande är man ute på hal is. Skulle även vilja påstå att länken tar mer fokus från boetten än bandet. Om jag skulle beställa ett nytt band till den skulle jag nog köra på ett naturfärgat kalvband med vanliga sömmar. Ostoppat.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Tycker stilen fungerar till det mesta, förmodligen skulle väl själva klockan behöva kännas lite mer vintage för att bandet skulle passa bättre. Att det skulle vara grovt håller jag inte med om. Annars är det ju denna typ man hade ursprungligen på guldcartier och liknande när det begav sig. Tyckte även den fungerade bättre irl än på bild, men med sådana uttalande är man ute på hal is. Skulle även vilja påstå att länken tar mer fokus från boetten än bandet. Om jag skulle beställa ett nytt band till den skulle jag nog köra på ett naturfärgat kalvband med vanliga sömmar. Ostoppat.
Jag håller med om att länken i många fall tar fokus från boetten. I detta fall var ju läder en solklar vinnare i mina ögon.
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Tycker stilen fungerar till det mesta, förmodligen skulle väl själva klockan behöva kännas lite mer vintage för att bandet skulle passa bättre. Att det skulle vara grovt håller jag inte med om. Annars är det ju denna typ man hade ursprungligen på guldcartier och liknande när det begav sig. Tyckte även den fungerade bättre irl än på bild, men med sådana uttalande är man ute på hal is. Skulle även vilja påstå att länken tar mer fokus från boetten än bandet. Om jag skulle beställa ett nytt band till den skulle jag nog köra på ett naturfärgat kalvband med vanliga sömmar. Ostoppat.
Tar fokus kanske var fel uttryck. Menar att bandet styckar upp klockan för mycket samt att runda ändbitar bidrar till att visa de runda attributen i klockan.
 
Finns det någon på forumet som äger en av tortue modellerna? Blev otroligt sugen på en monopoussoir, men är orolig för att den kommer att vara lite för liten på min handled ~20cm
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Finns det någon på forumet som äger en av tortue modellerna? Blev otroligt sugen på en monopoussoir, men är orolig för att den kommer att vara lite för liten på min handled ~20cm
Väldigt fin modell men har tyvärr inte testat. Tänkte först skriva att den inte lär vara liten tills jag såg ditt mått. Tror du måste testa en i samma storlek faktiskt. Sedan är ju frågan vilket Cartier man gillar, nya eller gamla. Jag har den gamla på 27 mm och gillar just gamla Cartier i mindre storlekar. Sedan har jag tunna handleder också.
 
Väldigt fin modell men har tyvärr inte testat. Tänkte först skriva att den inte lär vara liten tills jag såg ditt mått. Tror du måste testa en i samma storlek faktiskt. Sedan är ju frågan vilket Cartier man gillar, nya eller gamla. Jag har den gamla på 27 mm och gillar just gamla Cartier i mindre storlekar. Sedan har jag tunna handleder också.
Tack för svaret, utmaningen just nu är att hitta en med rätt tavla till salu :)
 
Topp