• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Vill se lite helguld, vad sitter folk på? @Aurums Santos får man ju inte nog av men det måste väl finnas fler helguldare på forumet?

Du får helt enkelt bidra!

Inte riktigt där ännu..

159DD134-5272-4F3B-AEBA-21545B8A6D5B.jpeg
FC889D6B-A1C8-4B9A-AE10-C9817AFAADF0.jpeg
A5D60714-6529-46DB-8173-7E9E3FAABCD2.jpeg
Fick tråkigt på jobbet och började läsa om denna tråd, gillar att du tog steget @aleks.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Fick tråkigt på jobbet och började läsa om denna tråd, gillar att du tog steget @aleks.
Det var dags att ta steget kände jag..
Som jag förstod det så var det oklart om den lämnade fabriken såhär eller inte. Något nytt där @aleks?

Det grävdes fram en katalogbild på stensättningen så förmodar den är ok. Vet dock inte om vi vet mer än så?
Enligt Cartier så är den legit och dom gör tydligen ingen utförligare kontroll än att dom kollar den mot registret enligt egen utsago.
Så man går tydligen inte djupare och kollar stenarna etc. Inte i Stockholm iaf.

Möjligt att någon flaggskeppsbutik gör noggrannare kontroller men detta är vad jag lyckats få reda på i dagsläget.
Dock ett gäng lite tyngre namn som Eric Ku, Jasper Lijfering och Justin Gruenberg som håller med om att den är factory.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Vem var det som hade eller haft en tank Francaise? Fotfarande lite sugen. Undrar om quartzarn blir för liten.
 

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Vem var det som hade eller haft en tank Francaise? Fotfarande lite sugen. Undrar om quartzarn blir för liten.
Jag har ställt mig själv precis samma fråga. Kör man en gulguld på läder tror jag kvartsaren är perfekt men då blir det nog som vanligt för mig att jag prioriterar klockor på länk för att det blir bättre balans på armen.
 
Topp