• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Galaxy

Rolex
Jag blir mer och mer sugen på en Tank Solo varje dag. Står mellan den, DJ eller Reverso för mig som mitt första stora klockköp.

Riktigt läcker klocka förresten Aurum.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Tillökning i familjen! Bror min som varit i farten. Tank Basculante, oanvänd. Mycket läcker sak måste jag säga.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Kaplans idag? Såg den, tänkte på dig och övervägde att lägga ett bud... Bara för att... ;)

En av favoriterna bland Cartiers modeller, för övrigt.

Hälsa och gratulera!

Mvh A
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Kul med den här tråden!
Cartier har aldrig varit något märke jag övervägt, innan nu


Sent from my iPad using Tapatalk
 

J&B

Omega
Har själv på något sätt aldrig kunnat släppa att jag skulle vilja ha en Santos i helguld, Gordon Gecko-style. Den är så vulgär att den blir rätt i mina ögon. Tror dock inte gemene man håller med om annat att den är vulgär. Skulle onekligen dra till sig en del blickar...
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Börjar få ett intresse får en Santos. Är det någon i östergötlandstrakterna som har en man kan kika på?
 
QpHeUMV.jpg


Model name: Santos Carree LM

Year: 80-90s
Mid-size

Width: 29 mm
Height: 29 mm
Lug to lug: 41 mm
Lugs: 18 mm
Thickness: 8.7 mm

Movement: Cartier calibre 077 (ETA 2671), rhodium plated, “fausses côtes” decoration,
Type: Automatic
Jewels: 21-25
Power reserve: 38h
Beat: 28.800 vph
Crystal: Sapphire
Water resistance: 30m

Inte helt hundra på infon, men tror att den är riktig
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Edit: såg nu att trådjäkeln hade något år på nacken... aja, nedanstående info kanske bidrar till någon googlare eller lurkare :p

Både jag och min ena bror (ping zesj ) har varsin Cartier. Hans är en modern automatisk Santos på länk så han kan säkert bidra med lite schyssta tankar och pics "in the wild" :)

Min är en automatisk Tank Solo med ETA2892-A2 :) jag brukar skoja och säga att det är en skitklocka då den lätt blir repig, inte tål vatten och har supertunt alligatorläder som säkert kroknar vid lite fukt ;) men likväl så gillar jag den skarpt och det är nog den klockan jag ägt längst
12r.JPG
 

Frispi

Breitling
Jag köpte en Santos på forumet i våras som första fina klocka. Älskar den och använder den varje dag, eftersom det är min enda. Det är en quartz-galbee på 29 millimeter från 2011 – rekommenderar varmt modellen. Ibland funderar jag dock på att försöka byta klockan mot typ en Air–King. Gillar oysterlänkar och skulle gärna prova det.


 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Kul tråd. Står själv i valet mellan en Cartier Tank Solo eller en Cartier Santos Galbee (29x29) så uppskattar lite inspirationsbilder!
 
D

Deleted member 4412

Guest
Efter ett par veckors sökandes hittade jag äntligen "min". Det blev en Tank Solo Large 18k. Så sjukt nöjd och att det är en quartzare ser jag bara som positivt, billigare i drift och man behöver aldrig ställa om den när den legat några dagar. Sizen känns perfekt, tvärt emot vad många anser så tycker jag att klockan gör sej bättre till snygga stickade tröjor och lammskinns handskar snarare än kostym och vit skjorta. Den funkar tom grymt bra till ett par chinos och enfärgad tshirt:)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Däremot skulle jag gärna vilja ha ett brunt läder men det verkar svårt då jag har för mej att denna Tank har 20,5mm's bredd mellan luggarna. Är det någon som vet mer och var man kan hitta läder nånstans så pm:a mej mer än gärna:)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Någon som provat Tanken på länk? Kanske ser dumt ut men jag gillar klockor med länk

Ja.
image.jpg
image.jpg


Tycker att den är mycket bättre på rem.
image.jpg


Min personliga åsikt är att länken förstör både Solon och Pashan pga den 20mm breda och ej avsmalnande länken. Ville själv köpa en Pasha fram till mötet med den förskräckliga länken.
image.jpg
 
Topp