• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Thunell

Panerai
2-Faktor
Skulle vilja ha detta band till min basculante, men det är slut eller så påverkar Corona att dem inte kan skicka.

Screenshot_20200602-094604_Chrome.jpg


Har gogglat lite utan resultat. Någon som kan komma med tips på en "somrigt" band och vart jag kan vända mig.

Klockan i fråga.

20191231_134756.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Urtavlan verkar vara skadad. Dessa gjordes i solitt silver och oxideras lätt. Det är en sak som är klart bättre med CPCP-klockorna - deras urtavlor är i guld och jag har aldrig sett en som har oxiderats.
Kul, visste inte man bytte till guld. Som du säger är silver känsligt mot oxidering om ytan lämnas bar. Repar man den lätt vid hantering kommer den då mörkna där med tiden. Hur var det, hade du fått pris på en sådan utbytestavla?
 

evki

Audemars
2-Faktor
Kul, visste inte man bytte till guld. Som du säger är silver känsligt mot oxidering om ytan lämnas bar. Repar man den lätt vid hantering kommer den då mörkna där med tiden. Hur var det, hade du fått pris på en sådan utbytestavla?

För två år sedan betalade jag 9800 kronor, typ 1000 euro, för en service inkl. byte av glas, visare och urtavla.
Snart blir det dags att serva min nuvarande Tank Louis som också har ett par skavankar på tavlan. Får se vad det landar på.
 
Topp