• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Har någon testat en Panthere Jumbo och känt hur den sitter vs en Santos galbee/Caree? Ser ut som att det är samma mått.

792BEF58-FBA9-47EF-82C7-00782D39211C.jpeg
 
Vad skulle ni säga är rimligt för en vintage Santos Galbeé 29mm guld/stål? Box osv såklart ett plus men inget måste. Sett några på Chrono24 för runt 20k med quartz men automat drar upp en del i pris. Rimligt att automatisk går för cirka 5 000 mer?

mvh
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Vad skulle ni säga är rimligt för en vintage Santos Galbeé 29mm guld/stål? Box osv såklart ett plus men inget måste. Sett några på Chrono24 för runt 20k med quartz men automat drar upp en del i pris. Rimligt att automatisk går för cirka 5 000 mer?

mvh
Har dålig koll på aktuell prisbild men sålde iaf min gamla Santos Galbee TT för 16 K förra året.
5DCFD176-89DF-4128-B745-99B8133125D2.jpeg
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Vad skulle ni säga är rimligt för en vintage Santos Galbeé 29mm guld/stål? Box osv såklart ett plus men inget måste. Sett några på Chrono24 för runt 20k med quartz men automat drar upp en del i pris. Rimligt att automatisk går för cirka 5 000 mer?

mvh

kikat ett tag och tror om du ska ha i bra skick ( helstål billigare) så får du inte ner mycket lägre än 20k. Tycker jag sett någon automatisk där också. De verkar gå rätt fort! Speciellt Carree med vit urtavla
 

Anton

Omega
Nu vet jag inte om du tog det så men inlägget ovan var ej riktad till dig utan mitt samlade intryck efter att ha varvat mellan två olika santosmodeller under en period av några månader.

Att klockan inte är designad för en liten handled utan snarare för en tid då mindre ur bars oavsett handledsstorlek är jag med på, jag anser dock att klockan kommer att sitta bättre på en nättare handled än en grövre, med det sagt - hade den suttit på mig som den gör på dig hade jag gladeligen haft en.

Jag tenderar att dra mig mot ”större modeller” dvs 36mm och uppåt, detta med sannolikhet för att jag upplever att mindre ur känns för smått så visst är det viss vana även om alla i slutändan har egna preferenser och uppfattningar kring storlek.

Bifogar en bild på min 41mm som är gränsfall fast åt andra hållet istället även om jag är nöjd med hur den sitter:
175B85E9-9F21-4D33-AD45-1662F41FE5E5.jpeg


Otrolig klocka, har lite svårt att avgöra vilken det är?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Någon som har wrist shot på en Santos Dumont 27mm ultra thin. Osäker på storleken. Har börjat intressera mig mer och mer för Cartier. Har idag en Santos Galbeé i stål som jag är sjukt nöjd med.
C734D3B4-7368-4F9B-BE0E-291AD408647B.jpeg
Bör inte vara några problem. Den är ju mindre men då det är skinnband och den är så stört tunn Tycker jag det är den naturliga storleken för modellen om man trivs med Galbee 29 mm på länk.
 

Systematic

Breitling
Den är förbaskat snygg den Santos du har. Har själv snöat i på den kombinationen i stål med guilloche-tavla. Gillar hur det blir en kombination av sportighet med modellen i allmänhet och dressigt med tavlans subtila mönster. Hur känner du att den kombon fungerar live?

Någon som har wrist shot på en Santos Dumont 27mm ultra thin. Osäker på storleken. Har börjat intressera mig mer och mer för Cartier. Har idag en Santos Galbeé i stål som jag är sjukt nöjd med.
C734D3B4-7368-4F9B-BE0E-291AD408647B.jpeg
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Liten batterdriven Tank i guld med cremefärgad tavla.

Tar gärna emot tips på band! 18mm och 16 vid spännet.

9F9AEE06-F976-4E4A-8E68-59D2E118DC89.jpeg
Jag gillar Nomos cordovan. Det som jag har på Dumonten ovan. Köptes på ebay som andrasortering. Dom är dubbelstämplade under, dög nog inte åt Nomos.

Edit: och grattis!
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Vad tror ni om denna? :) skicket ser bra ut men lite solk i yttersta randen av tavlan
 

Bilagor

  • 776532D1-5B78-4453-B56B-F257B14CD3A6.jpeg
    776532D1-5B78-4453-B56B-F257B14CD3A6.jpeg
    39.1 KB · Visningar: 10
  • 139C254F-2EE4-4C61-B9CB-4887845244D7.jpeg
    139C254F-2EE4-4C61-B9CB-4887845244D7.jpeg
    117.8 KB · Visningar: 8

Burnman

Audemars
2-Faktor
Riktigt bra! Har du tips på någon prisvärd ultraljudstvätt?
Personligen har jag inte något att jämföra med så mitt ord kanske inte väger så tungt. MEN, jag köpte en ny ultraljudstvätt på Biltema förförra veckan. Gick lös på 469:- återigen har jag inget att jämföra med så kan väl egentligen säga bu eller bää. Men det verkar göra jobbet.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Personligen har jag inte något att jämföra med så mitt ord kanske inte väger så tungt. MEN, jag köpte en ny ultraljudstvätt på Biltema förförra veckan. Gick lös på 469:- återigen har jag inget att jämföra med så kan väl egentligen säga bu eller bää. Men det verkar göra jobbet.
Alla tips är välkomna så stort tack!
 
Topp