• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Clemons

Rolex
2-Faktor
2522 tycker jag ser trevlig ut, men lyckas inte hitta om någon haft en sån på forumet? Kvarts med datum-komplikation, större än 2405 (samma size som 2390?, 26.5 x 39.5 mm).

Kul Basculante att börja med, eller bör man kika på en mer avskalad/klassisk variant?

809c5a91-3095-48ee-9da4-d75c2deed156.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
2522 tycker jag ser trevlig ut, men lyckas inte hitta om någon haft en sån på forumet? Kvarts med datum-komplikation, större än 2405 (samma size som 2390?, 26.5 x 39.5 mm).

Kul Basculante att börja med, eller bör man kika på en mer avskalad/klassisk variant?

809c5a91-3095-48ee-9da4-d75c2deed156.jpg
En fyrkantig klocka som är 40 mm lug till lug blir väldigt stor. Lite mindre tror jag är att föredra. Max 35 mm.
 

Ironlung

Cartier
2-Faktor
Hej Cartier tråden!
På väg att köpa min första Cartier Santos och tittar på helstål kvartsare 29x40. Läst här några månader och det har hjälpt mig en hel del men har en enkel fråga som jag misstänker svaret på men inte lyckats få 100 % bekräftat:
Den jag tittar på för tillfället är anpassat till 19 cm handled. Jag utgår ifrån att jag själv utan problem kommer kunna korta ned den till min 17 cm handled?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hej Cartier tråden!
På väg att köpa min första Cartier Santos och tittar på helstål kvartsare 29x40. Läst här några månader och det har hjälpt mig en hel del men har en enkel fråga som jag misstänker svaret på men inte lyckats få 100 % bekräftat:
Den jag tittar på för tillfället är anpassat till 19 cm handled. Jag utgår ifrån att jag själv utan problem kommer kunna korta ned den till min 17 cm handled?
Ja, inga problem.

Dock svårare att göra än en vanlig länk med skruvar eller stift. Åtminstone för mig. Finns bra information i tråden.
 

luet

Omega
2-Faktor
Tackar! Must de Cartier är riktigt prisvärda. Gav omkring 3.500 för den blå med mekaniskt verk och ca 2.000 för den röda med quartzverk. Lite sliten guldplätering, men ser bättre ut med silver under än mässing. Båda har dessutom originalspännen på banden!
Har ögonen öppna hela tiden men lite klurigt att hitta något som inte är helt slut!
 
Topp