• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
88B764C6-9C13-42F5-AB7A-500145DCD82E.jpeg

Ja, BB har det lilla extra. Plus en fullständigt omöjlig men vacker länk. Lite stor i krono-utförandet men jag skulle lätt kunna tänka mig en igen men då mindre.
 

Johan1

Omega
2-Faktor
Vad skulle ni säga att det är rimligt att betala för en nos, fullset cartier basculante 2390 från 2004?

Diskuterar med en säljare just nu men vill bara höra vad ni som har koll anser som ett rimligt pris?
 

Bilagor

  • Screenshot_20201119_122037_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20201119_122037_com.android.chrome.jpg
    210.1 KB · Visningar: 13

Astergren

Breitling
På tal om Basculanten, kool gravyr på denna:

17290237-4ldy3d4nl103lzstg0joljei-Zoom.jpg

En av de bättre. Verkar vara vanligare med gravyr på 2405 ref. med årtal. Någon som vet om detta var standard eller tillval när det begav sig eller något som gjordes i efterhand?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Lyssnade på Urbildningsradions senaste avsnitt. De intervjuade urmakarn på Jarl Sandin som hade gott självförtroende när det gällde polering generellt. Men han nämnde specifikt Carree länken som något de inte åtog sig att polera för det är för svårt. Kändes uppfriskande tydligt och ärligt.
Tror iofs inte de kan planslipa på ett bra sätt? Iofs aldrig studerat deras poleringar. Det andra håller jag med om, uppfriskande ärligt när man inte tar sig an jobb man inte kan utföra på ett lämpligt vis. Finns dock en variant där man kan trycka ut skruvarna bakifrån, och den kan man ju då polera.
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Lyssnade på Urbildningsradions senaste avsnitt. De intervjuade urmakarn på Jarl Sandin som hade gott självförtroende när det gällde polering generellt. Men han nämnde specifikt Carree länken som något de inte åtog sig att polera för det är för svårt. Kändes uppfriskande tydligt och ärligt.
Tycker jag läst samma hos flera urmakare. Står typ högst upp på poleringssidan ”vi polerar INTE Santoslänkar”. Om man tar loss dem 1 för 1 så borde man ju kunna göra lite - men kanske blir fult generellt om skruvhuvuden ofta tar stryk.
 
Topp