• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

HM80

Cartier
ser fram emot att läsa den här boken

C247FD18-3287-4252-AE8C-6197B6D43B59.jpeg
 

EHedin

Cartier
2-Faktor
Tjejen har köpt sin första klocka, en Must de Cartier Tank med vad jag tror är 18mm mellan lugs. Hon önskar ett nytt band till denna och det visade sig vara svårare än jag trott att hitta i damstorlek (kortare). Om någon här har tips på vad som kan passa så skulle jag vara tacksam! Nedan är klockan på min handled.
IMG_5181.jpg
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Tack för input. Synd bara att tank solo i guld går väl för minst det dubbla priset
Är självfallet så väldigt subjektivt vad man gillar och hur mycket man vill lägga på en klocka osv. Skulle jag köpa en Must så skulle jag ej anse det var värt att betala mer än typ 5-6k. Tyckte det var ett självklart val att kanske spara lite längre och köpa en Tank i 18k. Är ju ändå inte så många tusenlappar det handlar om jämfört med att köpa en Must för 15 papp, och man får då den ”riktiga” varianten.
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Tjejen har köpt sin första klocka, en Must de Cartier Tank med vad jag tror är 18mm mellan lugs. Hon önskar ett nytt band till denna och det visade sig vara svårare än jag trott att hitta i damstorlek (kortare). Om någon här har tips på vad som kan passa så skulle jag vara tacksam! Nedan är klockan på min handled.
IMG_5181.jpg
Skulle kört ett customize från Camille Fournet i alligator, längd lady standard 105/70.
 

EmmiiLL

Cartier
2-Faktor
Är självfallet så väldigt subjektivt vad man gillar och hur mycket man vill lägga på en klocka osv. Skulle jag köpa en Must så skulle jag ej anse det var värt att betala mer än typ 5-6k. Tyckte det var ett självklart val att kanske spara lite längre och köpa en Tank i 18k. Är ju ändå inte så många tusenlappar det handlar om jämfört med att köpa en Must för 15 papp, och man får då den ”riktiga” varianten.
Håller med om att 15k känns mycket för en pläterad tank men en i solitt guld går väl inte under 30k? Det är ändå mer än det dubbla priset, skulle vilja påstå att det handlar om mer än några tusenlappar..
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Håller med om att 15k känns mycket för en pläterad tank men en i solitt guld går väl inte under 30k? Det är ändå mer än det dubbla priset, skulle vilja påstå att det handlar om mer än några tusenlappar..
Ja, någonstans runt 30k är väl vad de ligger på idag. Hör vad du säger men tänker att oavsett om det är dubbla priset så är det ju i detta fall ändå kanske ”bara” en skillnad på 10-15k. Dvs någonting de flesta ändå kan spara ihop till. Men återigen, såklart subjektivt hur man ser på det.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tjejen har köpt sin första klocka, en Must de Cartier Tank med vad jag tror är 18mm mellan lugs. Hon önskar ett nytt band till denna och det visade sig vara svårare än jag trott att hitta i damstorlek (kortare). Om någon här har tips på vad som kan passa så skulle jag vara tacksam! Nedan är klockan på min handled.
IMG_5181.jpg
Hade trott de är 17 mm? Har du originalspännet eller? 16 mm?
 

April

Breitling
Hej!
Jag har sett ut en Ballon Bleu 33mm i stål på Jarl Sandin här i Göteborg. Listpris är 64 500, men de kunde tänka sig att landa strax under 60 000 kr för den. Det jag gärna hade velat få lite perspektiv på är att köpa på uret.se där de tar 53 600 kr. Jag har förstått att man t ex får ostämplade certifikat på uret.se, vilket naturligtvis inte verkar optimalt. Det känns ju också bra att stödja en butik med kunnig personal här i Göteborg. Uppskattar input från er här i forumet då det är mitt första större klockköp. Tack!
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Hej!
Jag har sett ut en Ballon Bleu 33mm i stål på Jarl Sandin här i Göteborg. Listpris är 64 500, men de kunde tänka sig att landa strax under 60 000 kr för den. Det jag gärna hade velat få lite perspektiv på är att köpa på uret.se där de tar 53 600 kr. Jag har förstått att man t ex får ostämplade certifikat på uret.se, vilket naturligtvis inte verkar optimalt. Det känns ju också bra att stödja en butik med kunnig personal här i Göteborg. Uppskattar input från er här i forumet då det är mitt första större klockköp. Tack!

Naturligtvis finns den ännu billigare, från en, av erfarenhet, trygg säljare. Se länk: https://www.chrono24.se/cartier/bal...el-bracelet-silver-dial-33mm-m--id4640333.htm
 
  • Like
Reactions: JWB

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hej!
Jag har sett ut en Ballon Bleu 33mm i stål på Jarl Sandin här i Göteborg. Listpris är 64 500, men de kunde tänka sig att landa strax under 60 000 kr för den. Det jag gärna hade velat få lite perspektiv på är att köpa på uret.se där de tar 53 600 kr. Jag har förstått att man t ex får ostämplade certifikat på uret.se, vilket naturligtvis inte verkar optimalt. Det känns ju också bra att stödja en butik med kunnig personal här i Göteborg. Uppskattar input från er här i forumet då det är mitt första större klockköp. Tack!
Varför skulle du få ostämplat certifikat på uret.se?
 
  • Like
Reactions: JWB

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Vad kostar service på dessa quartz Tanks? Kan kanske vara värt att kolla med säljaren huruvida service faktiskt blivit gjord av Cartier, samt be om fler bilder av bättre kvalitet. Tänker om någon här i tråden skulle vara på jakt efter en klassisk Tank i 18k. 30k för en nyservad bör väl vara helt okej pris idag tänker jag?

 

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
En annorlunda Cartier...(eller Piaget?)
 
Topp