• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej,

Som ny här hoppas jag ni kan hjälpa i mitt klockköp :)

Jag ska köpa en Cartier Santos Galbee, men behöver hjälp med att förstå storlekarna, Jag önskar en 29mm, men ibland står det 29x29 och ibland 29x41,

Vilka storlekar finns denna modell i ?

Tack på förhand,

Mvh,
Galbee är 29 mm bred utan krona/kronskydd. 41 i 29x41 lär syfta till bandhornspets till bandhornspets. Finns en XL-variant som är 32 mm bred. Sedan finns det även damstorlek.
 

Perczek

Cartier
2-Faktor
AD2056D7-48AD-4A67-9A64-4B763CEF549C.jpeg


Hiss eller diss!?

Känns lite ovant med en så nätt klocka ;)
 

A.Broccoli

Breitling
Galbee är 29 mm bred utan krona/kronskydd. 41 i 29x41 lär syfta till bandhornspets till bandhornspets. Finns en XL-variant som är 32 mm bred. Sedan finns det även damstorlek.
Tack för ditt svar,

En prestigelös fråga,

Så att så länge det är bekräftat att det är 29mm kan jag släppa 41mm (som förvirrat mig), då 29mm är den minsta storleken i herr ?

Prövade klockan som hastigast för några år sedan på en fest, det var modell mindre, men jag fick aldrig det bekräftat, så därför får jag göra lite detektivarbete nu,

Tack på förhand,

Mvh,
 

A.Broccoli

Breitling
Jump hour är något jag suktat efter länge! Riktigt bra, men det är platina va?
Santos är nog vinnaren ändå.
Fattar inte hur jag tänkte när jag skulle sälja min Galbee... Bästa jeansskjorteklockan 😂
En gång i tiden såg min Cartierset ut såhär. Ganska bra mix av olika boetter. Vilken tycker du mest om?
6DDF6077-3135-496E-86A3-F96C65BF372A.jpeg
Galbee är otrolig 🙌
Får jag fråga vilken dim/size du har på den ?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jump hour är något jag suktat efter länge! Riktigt bra, men det är platina va?
Santos är nog vinnaren ändå.
Fattar inte hur jag tänkte när jag skulle sälja min Galbee... Bästa jeansskjorteklockan 😂
Ja, Santos är som bäst till jeansskjorta. Blir sugen på att prova XL när jag ser din. Mycket bra skick på den.
C7D745ED-3E48-428C-BB69-EE1A853DF76B.jpeg
 
Topp