• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Mycket är ju beroende på vilka band du vill kunna använda. De äldre är gjorda föra att man ska ha två skräddarsydda ändor. Sedan kan man pressa in väldigt tunna band och använda de på nuvarande sätt. Lite knepigt. Har skräddarsytt på min LC.
Bra input, tänker att det får bli ett skräddarsytt ifall det ramlar in ett viklås.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Torsdag och tank på

15183111-F9F5-44FD-BD4B-2CD0463330A5.jpeg
 

Vigfor

Omega
Hej!

Träffade häromdagen en vän som ärvt en Cariter Santos (mycket lik @North här ovan!). Har aldrig funderat så mycket på märket innan men när jag såg den blev jag genast mer intresserad.

Nu till min fråga: vilken modell skulle ni anse vara den mest prisvärda santosen just nu? Gärna vintage men den får inte vara allt för svår att få tag på. Behöver tips på en första-Cartier helt enkelt!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej!

Träffade häromdagen en vän som ärvt en Cariter Santos (mycket lik @North här ovan!). Har aldrig funderat så mycket på märket innan men när jag såg den blev jag genast mer intresserad.

Nu till min fråga: vilken modell skulle ni anse vara den mest prisvärda santosen just nu? Gärna vintage men den får inte vara allt för svår att få tag på. Behöver tips på en första-Cartier helt enkelt!
Antingen en fin Carree, vilket kan/bör flytta upp den lite i prisstegen. Galbeen är inte lika skick-känslig enligt mig så vill man komma billigare undan kan man då satsa på en sådan. Beror en del på om man vill ha helstål eller tvåton. Helstål vanligare på Galbeen.
 
Topp