• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Finns något rätt mysigt över en härjad, opolerad tvåtons-Santos ändå

DSC05895.jpg
DSC05846.jpg
DSC05870.jpg
DSC05863.jpg
DSC05860.jpg
DSC05876.jpg
Definitivt. Samtidigt ser det ut som glasringen är mest härjad och den är ju förhållandevis lätt att polera. Om man fixar den så gör det nog mycket för helhetsintrycket. Om man nu är lagd åt det hållet.
 

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Inte i så fint skick nä. Snyggt!
De är svåra att hitta i fint skick. Avskavning på bandhorn och missfärgningar är vanligt på dessa. Men tycker de är rätt prisvärda om man hittar i någorlunda fint skick.
de sitter riktigt bra på min handled. Funderar på att försöka hitta alla 4 lackerade (marinblå, svart, vinröd, creme). Har två av fyra nu i alla fall :)
 

Fredgusta

Panerai
De är svåra att hitta i fint skick. Avskavning på bandhorn och missfärgningar är vanligt på dessa. Men tycker de är rätt prisvärda om man hittar i någorlunda fint skick.
de sitter riktigt bra på min handled. Funderar på att försöka hitta alla 4 lackerade (marinblå, svart, vinröd, creme). Har två av fyra nu i alla fall :)
Ja, bandhornen får verkligen stryk. Haha "Gotta catch'em all"?
 

A.Broccoli

Breitling
Hej,

En fråga,

När man pratar om Cartier Santos Galbee / Careee för herrar, skulle ni säga att den absolut vanligaste storleken är 29x41mm då ?

Tack på förhand,

Mvh,
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej,

En fråga,

När man pratar om Cartier Santos Galbee / Careee för herrar, skulle ni säga att den absolut vanligaste storleken är 29x41mm då ?

Tack på förhand,

Mvh,
Carree finns bara i 29 mm för herr i stål och TT. Galbee är oftast 29 mm men finns även i XL på 32 mm. Så på dessa två är 29 mm vanligaste herrstorleken.
 

A.Broccoli

Breitling
Carree finns bara i 29 mm för herr i stål och TT. Galbee är oftast 29 mm men finns även i XL på 32 mm. Så på dessa två är 29 mm vanligaste herrstorleken.
Tack :)

Jag prövade nämligen den i affären, och den ger ett väldigt "nätt" intryck, nästan så den känns liten (men ändå är den mäktigast i hela världen) 😉
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack :)

Jag prövade nämligen den i affären, och den ger ett väldigt "nätt" intryck, nästan så den känns liten (men ändå är den mäktigast i hela världen) 😉
Den är rätt liten. Många vänjer sig och stortrivs efter ett tag. En större klocka är egentligen ett irrationellt beslut då den blir tyngre och är mer i vägen, men det är ju i slutändan endast personlig referens. De på 29 mm blir ju nästan som ett armband. De är rätt långa bandhornspets till bandhornspets.
 
Topp