• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

JCE

Cartier
Super nöjd med min Santos 100XL men tycker att den är för dyr med tanke på urverket. Köpte min som "mint" till halva priset!
Wub8Gol.jpg
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Nej, men drömmer om en... Har sett att länken är lite urgröpt men den bärs nog likt den i stål. Sjukt stekigt ur!
Var nära på att köpa en i höstas. Enligt säljaren ska det ha varit 140 gram i den så den väger väl som en 18038?

Riktigt stekigt ja och mer unikt än DD.
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Galbee xl tt här också. Grym klocka med fet historia som alla som är klockbitna bör veta om.

Cartier överlag har många ikoner och guldkorn enligt mig. Se aurums banan som är ett riktigt klipp. Sjukt att ingen har släpat hem den ännu..

5b1Azuv.jpg
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Efter ett par veckors sökandes hittade jag äntligen "min". Det blev en Tank Solo Large 18k. Så sjukt nöjd och att det är en quartzare ser jag bara som positivt, billigare i drift och man behöver aldrig ställa om den när den legat några dagar. Sizen känns perfekt, tvärt emot vad många anser så tycker jag att klockan gör sej bättre till snygga stickade tröjor och lammskinns handskar snarare än kostym och vit skjorta. Den funkar tom grymt bra till ett par chinos och enfärgad tshirt:)
Riktigt bra Tank!
Vi får styra en mini-gtg i början av det nya året som sagt för att avleda mina Reverso-tankar:)
Stort grattis
 
D

Deleted member 4412

Guest
Ja.
image.jpg
image.jpg


Tycker att den är mycket bättre på rem.
image.jpg


Min personliga åsikt är att länken förstör både Solon och Pashan pga den 20mm breda och ej avsmalnande länken. Ville själv köpa en Pasha fram till mötet med den förskräckliga länken.
image.jpg
Håller med dej om att Tanken passar bättre på läder. Är det din Tank Solo Large? Grattis isf:)
 

Tonic

Breitling
Tycker helt klart att du ska gå och prova dig en Santos 100. Har själv en 100 XL på gummi och är riktigt nöjd. Såld på Romerska
Snapchat-6520254218331737828.jpg
IMG_20141230_093337.jpg
Snapchat-20140520040739.jpg
 
D

Deleted member 4412

Guest
En Tank är definitivt ett framtida måste i min samling, men innan den dagen kommer ska jag läsa på mig lite kunskap. I dagsläget vet jag nog bara att dom kan vara riktigt snygga och att Andy Warhol var ett stort fan, där det gått rykten om att den ens inte gick rätt utan han endast hade på sig den som en modeaccessoar. Dock osäkra källor och har själv aldrig tagit mig tid att kolla upp detta.
Jag köpte min Tank nyligen, visserligen en 2012:a men den är iaf den mest exakta klocka jag äger. Så himla skönt med en quartz klocka då jag inte använder den dagligen och slipper således dra upp den varje gång jag ska använda den..
 
D

Deleted member 4412

Guest
Santosen designades 1904 åt Alberto Santos Dumont (därav namnet om någon till äventyrs skulle missat det) som var en av Frankrikes pionjärer inom flyget, dock själv ursprungligen brasilian. Den ursprungligaste pilotklockan, kanske?
mvh
garfield
Det stämmer enligt de forskningar jag gjort. Det var just piloter som behövde en användarvänlig handleds klocka..
Tanken är dessutom designad efter just tanks, stridsvagnen, vilket könns rätt ballt:)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Vissa tycker att tanken bara är nåt man använder till kostym men jag tycker nog att den
mysig som 17 till stickade tröjor:)
 

Moberg

Breitling
Sannerligen trevligt med guld. Jag skrev tidigare att jag hittat en longines från 60-talet i 18 k som legat och samlat damm i flera decenier. Fungerade fortfarande klockrent när jag skruvade upp den. Iaf nu hittar jag alltså ytterligare en klocka, den här en Cartier paris. Vet inte mycket om den. Men fin är den. Tror det är en damklocka. Hur mycket tror ni jag skulle få om jag sålde den?
1421177182466.jpg
1421177303862.jpg
1421177182466.jpg
1421177303862.jpg
 
D

Deleted member 4412

Guest
Ej orginal lädret på den. Kan du fota spännet? Fint skick o ja klipper den gärna till frugan så ja får ha min ifred:)
 

john b

Rolex
Jag tycker det är roligt att våga testa något nytt. Tänk utanför ramarna, oftast blir det väldigt bra. Måste du ha ett svart band? Brunt band kanske?

Kanske brunt. Får googla lite på tt-klockor med vit tavla och bruna band. Känns inte som det vanligaste i standardutbudet direkt.
 

Kim

Panerai
Inte svårt när man special beställer ;). Annars är det bara köpa 22 mm istället för 23 som det är....lättare att hitta 22 mm. Blir en liten glipa, men är ju bara du som ser den.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Ja prova ett 20mm's till min Tank o de blev sjukt fult. Det är 20,5!mm så ja väntar med stor nyfikenhet på ett stingray läder ja beställt. Lite surt att Cartier kör så udda lugg mått..
 
Topp