• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Alltså, hur skiljer sig Tank Americaine 1710 vs 1720 mer än höjden på boetten? Får ingen klarhet i detta. Samt måtten på 1720 verkar variera på vad som specificeras på C24 jämfört med vad man googlar. Någon?
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Alltså, hur skiljer sig Tank Americaine 1710 vs 1720 mer än höjden på boetten? Får ingen klarhet i detta. Samt måtten på 1720 verkar variera på vad som specificeras på C24 jämfört med vad man googlar. Någon?
Tror bredden skiljer sig en del. Är väl där den största skillnaden finns. 19mm kontra 22mm.

Edit. Atlantis hann före och verkar ha samma uppfattning.

Edit nr 2. Ett förtydligande. Jag tänker spontant att bredden är mycket viktigare än längden i hur klockans storlek upplevs på handleden.
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Apropå diskussionen om dam/herr modell någon sida bak i tråden:

According to Cyrille Vigneron (Cartier CEO), the Tank Must is a watch that was created totally without a gender in mind and is truly a timepiece that looks perfect on any wrist.

Man kan inte annat än gilla Cartier med just den här inställningen och filosofi.
Njaaa, de har ju snarare blåst upp alla sina modeller. De har rört sig åt fel håll enligt mig.
 

Floffen

Panerai
Nya Musten, Small. Inte alls dum? Finare former än Solo.

765574F2-9495-4B64-9034-EFB4EC0A534B.png
 

Bäckman

Breitling
Har precis inhandlat Cartier klockan per länken nedan till flickvännen i julklapp. Från vad jag förstår så checkar Vestiaire Collective att klockan är äkta etc, men tänkte höra med experterna här var ni tror? Borde man kanske gå med klockan till Cartier när den kommer för att få äktheten verifierat?
Tack!

https://www.vestiairecollective.com...e-steel-tank-solo-cartier-watch-8643951.shtml
Hej, hur gick det med klockan?
Han ni fått någon uppfattning på om den är äkta osv? :)
Allt gott!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Har försökt läsa men inte hittat svaret, har någon i tråden läst om den nya solartanken kommer gå att köpa på länk?

Har sett bilder på det
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Är inte nya musten en LC i stål eller är det större skillnader? (förmodligen billigare tavla gvs)
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Är på jakt efter en Santos i medium, tanken är att köpa nytt. Ref WSSA0029.

Antar att Cartier i Stockholm är rekommendationen. Vet att NK Fine jewellery & watches även har Cartier.

Vad säger vi om priset? Är det förhandlingsbart alls? Vad har ni för erfarenheter?
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Är på jakt efter en Santos i medium, tanken är att köpa nytt. Ref WSSA0029.

Antar att Cartier i Stockholm är rekommendationen. Vet att NK Fine jewellery & watches även har Cartier.

Vad säger vi om priset? Är det förhandlingsbart alls? Vad har ni för erfarenheter?
Nymans Ur har oxå Cartier enligt deras hemsida iaf... Sen finns ju Uret och C24 oxå.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Är detta en ny? Samma modell som du har? Vad klubbades den förra för?

Ja, det är den första A Guichets i platina som säljs på auktion sedan jag köpte min i slutet av 2019. Samma modell som jag har. Den andra i roséguld som jag länkade till klubbades för USD 50.000 inkl provision.


Den måste då gå bra över estimatet för det ska kallas hype, gick väl en för 22.500 CHF 2017.

Mycket har hänt sedan 2017. Det såldes en sådan på Chrono24 i Japan i torsdags. 39.000 euro och det tog en hel kvart innan annonsen var borttagen! Så Phillips utrop är ett skämt. Om den inte säljs för ett 6-siffrigt belopp denna gång kommer jag vara liiite besviken.
 
Senast ändrad:
Topp