• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

jelle

Omega
Fick bekanta mig lite med några av Cartiers nyheter från Watches & Wonders idag, vilket var kul!

Först ut, Tank Must! Diggar den röde mest, tätt följd av den gröne.
Svenskt list kommer ligga runt 30-32' förväntad leverans i mitten av juni enligt boutiquen.
Mäter in på 25.5 x 33.7mm
Kan mycket väl bli mitt första nyköp av en Cartier.

(Wristrolls på dessa här https://www.instagram.com/p/CNsXKV_BUv-/)

IMG_3245.jpg
IMG_3242.jpg
IMG_3255.jpg

IMG_3258.jpg



Sen den interessanta "Solar" Tanken, ligger lite lägre i pris än de färgglada.

IMG_3228.jpg


Cartier Santos-Dumont Extra-Large “No. 19” - limiterad till 500 exemplar. Stål och roseguld. 33.9 xx 46.6mm
Lite stor men rolig tavla (Minus för sunburst dock)

IMG_3262.jpg


Nya 41mm Pasha Chronographen, alldeles för stor.

IMG_3297 2.jpg
Gillar verkligen must även innan detta släpp, men har aldrig kommit till skott och köpt någon. Men tanken med must är ju att de ska vara billigare än originalet? Om de kommer landa över tank har man ju frångått historien.. som jag förstått det kommer must från ”you must buy one”
 

WolfieH

Cartier
2-Faktor
Fick bekanta mig lite med några av Cartiers nyheter från Watches & Wonders idag, vilket var kul!

Först ut, Tank Must! Diggar den röde mest, tätt följd av den gröne.
Svenskt list kommer ligga runt 30-32' förväntad leverans i mitten av juni enligt boutiquen.
Mäter in på 25.5 x 33.7mm
Kan mycket väl bli mitt första nyköp av en Cartier.

(Wristrolls på dessa här https://www.instagram.com/p/CNsXKV_BUv-/)

IMG_3245.jpg
IMG_3242.jpg
IMG_3255.jpg

IMG_3258.jpg



Sen den interessanta "Solar" Tanken, ligger lite lägre i pris än de färgglada.

IMG_3228.jpg


Cartier Santos-Dumont Extra-Large “No. 19” - limiterad till 500 exemplar. Stål och roseguld. 33.9 xx 46.6mm
Lite stor men rolig tavla (Minus för sunburst dock)

IMG_3262.jpg


Nya 41mm Pasha Chronographen, alldeles för stor.

IMG_3297 2.jpg
Grymt, stort tack @aleks! Är riktigt sugen på att klippa soltanken i september men nu måste jag säga att den ser stor ut. Fan.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Gillar verkligen must även innan detta släpp, men har aldrig kommit till skott och köpt någon. Men tanken med must är ju att de ska vara billigare än originalet? Om de kommer landa över tank har man ju frångått historien.. som jag förstått det kommer must från ”you must buy one”
Tanken med Must var att de skulle spela i en lägre liga än Tank LC. Den senare är ju i solitt guld så det förhållandet gäller fortfarande. Har inte koll på de nya priserna, men om de är som ovan kan större delen av förklaringen ligga i det dyrare bandet.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Fick bekanta mig lite med några av Cartiers nyheter från Watches & Wonders idag, vilket var kul!

Först ut, Tank Must! Diggar den röde mest, tätt följd av den gröne.
Svenskt list kommer ligga runt 30-32' förväntad leverans i mitten av juni enligt boutiquen.
Mäter in på 25.5 x 33.7mm
Kan mycket väl bli mitt första nyköp av en Cartier.

(Wristrolls på dessa här https://www.instagram.com/p/CNsXKV_BUv-/)

IMG_3245.jpg
IMG_3242.jpg
IMG_3255.jpg

IMG_3258.jpg

Fina bilder. Har bokat upp mig på den blå, ska bli riktigt kul att testa på när det blir dags!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Fick bekanta mig lite med några av Cartiers nyheter från Watches & Wonders idag, vilket var kul!

Först ut, Tank Must! Diggar den röde mest, tätt följd av den gröne.
Svenskt list kommer ligga runt 30-32' förväntad leverans i mitten av juni enligt boutiquen.
Mäter in på 25.5 x 33.7mm
Kan mycket väl bli mitt första nyköp av en Cartier.

(Wristrolls på dessa här https://www.instagram.com/p/CNsXKV_BUv-/)

IMG_3245.jpg
IMG_3242.jpg
IMG_3255.jpg

IMG_3258.jpg



Sen den interessanta "Solar" Tanken, ligger lite lägre i pris än de färgglada.

IMG_3228.jpg


Cartier Santos-Dumont Extra-Large “No. 19” - limiterad till 500 exemplar. Stål och roseguld. 33.9 xx 46.6mm
Lite stor men rolig tavla (Minus för sunburst dock)

IMG_3262.jpg


Nya 41mm Pasha Chronographen, alldeles för stor.

IMG_3297 2.jpg

Tack för grymma bilder!

Tycker Mustarna är ett ovanligt lyckat och kul släpp och delar din känsla - skulle kunna vara ett första nyköp...
 

evki

Audemars
2-Faktor
Några tankar och bilder att illustrera nyförvärvet.
Det som lockade mig till just denna modell var storleken. Inte så att en 38 hade suttit fel på mig men jag tycker att en dykare på 36mm är på ett sätt mer "vintage". Några kan tycka att kronskyddet (det stora kronan som skruvas ovanpå den faktiska lilla kronan) är för stort men jag diggar detta. Jag får lite Panerai-vibbar där kronskyddet är en stor del av designen, om inte hela grejen men klockan. Sedan även om jag håller med att den klassiska urtavlan är finare från designståndpunkt ogillar jag den negativa ytan som finns på tavlan. Här har vi en klassisk Cartier formspråk med Romerska siffror, en tågbana för minutmarkörer och en solliknande guilloche mönster. Glaset är utfräst på insidan så att förstoringsglaset för datumet ska inte sticka ut och komma i kontakt med visare. Uret väger 86 gram inkl bandet och spännet vilket är ganska mycket för denna storlek.

_4171465.JPG
_4171464.JPG
_4171463.JPG
_4171462.JPG
_4171461.JPG
_4171466.JPG
 
Senast ändrad:

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Några tankar och bilder att illustrera nyförvärvet.
Det som lockade mig till just denna modell var storleken. Inte att en 38 hade suttit fel på mig men jag tycker att en dykare på 36mm är på ett sätt mer "vintage". Några kan tycka att kronskyddet (det stora kronan som skruvas ovanpå den faktiska lilla kronan) är för stort men jag diggar detta. Jag får lite Panerai-vibbar där kronskyddet är en stor del av designen, om inte hela grejen men klockan. Sedan även om jag håller med att den klassiska urtavlan är finare från designståndpunkt ogillar jag den negativa ytan som finns på tavlan. Här har vi en klassisk Cartier formspråk med Romerska siffror, en tågbana för minutmarkörer och en solliknande guilloche mönster. Glaset är utfräst på insidan så att förstoringsglaset för datumet ska inte sticka ut och komma i kontakt med visare. Uret väger 86 gram inkl bandet och spännet vilket är ganska mycket för denna storlek.

_4171465.JPG
_4171464.JPG
_4171463.JPG
_4171462.JPG
_4171461.JPG
_4171466.JPG
Fantastiskt bra bilder i vanlig ordning!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Några tankar och bilder att illustrera nyförvärvet.
Det som lockade mig till just denna modell var storleken. Inte att en 38 hade suttit fel på mig men jag tycker att en dykare på 36mm är på ett sätt mer "vintage". Några kan tycka att kronskyddet (det stora kronan som skruvas ovanpå den faktiska lilla kronan) är för stort men jag diggar detta. Jag får lite Panerai-vibbar där kronskyddet är en stor del av designen, om inte hela grejen men klockan. Sedan även om jag håller med att den klassiska urtavlan är finare från designståndpunkt ogillar jag den negativa ytan som finns på tavlan. Här har vi en klassisk Cartier formspråk med Romerska siffror, en tågbana för minutmarkörer och en solliknande guilloche mönster. Glaset är utfräst på insidan så att förstoringsglaset för datumet ska inte sticka ut och komma i kontakt med visare. Uret väger 86 gram inkl bandet och spännet vilket är ganska mycket för denna storlek.

_4171465.JPG
_4171464.JPG
_4171463.JPG
_4171462.JPG
_4171461.JPG
_4171466.JPG
Det där är en skön semesterdykare för mig, ligga och snorkla utanför Prins Bertils gamla villa i St Maxime. Lyckligtvis så får jag inga associationer till Graham 😊
 
Några tankar och bilder att illustrera nyförvärvet.
Det som lockade mig till just denna modell var storleken. Inte att en 38 hade suttit fel på mig men jag tycker att en dykare på 36mm är på ett sätt mer "vintage". Några kan tycka att kronskyddet (det stora kronan som skruvas ovanpå den faktiska lilla kronan) är för stort men jag diggar detta. Jag får lite Panerai-vibbar där kronskyddet är en stor del av designen, om inte hela grejen men klockan. Sedan även om jag håller med att den klassiska urtavlan är finare från designståndpunkt ogillar jag den negativa ytan som finns på tavlan. Här har vi en klassisk Cartier formspråk med Romerska siffror, en tågbana för minutmarkörer och en solliknande guilloche mönster. Glaset är utfräst på insidan så att förstoringsglaset för datumet ska inte sticka ut och komma i kontakt med visare. Uret väger 86 gram inkl bandet och spännet vilket är ganska mycket för denna storlek.

_4171465.JPG
_4171464.JPG
_4171463.JPG
_4171462.JPG
_4171461.JPG
_4171466.JPG
Mycket fin! Högklassiga bilder som vanligt.
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor

tycks om skicket på denna?
Med så starkt ljus framhävs swirls och mindre repor på ett onaturligt sätt, kan mycket väl vara i gott skick men bilderna är inte bra alls. Behövs en kurs hos evki.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag har nu satt mig in lite hjälpligt i Cartiers släpp från Watches & Wonders. Vorde det inte fantastiskt om även Tank Solo uppgraderades till att få den nya designen, men fortsatt med en relativt låg prislapp, 18k guldboett och bakboett i stål för att få ner priset?

För mig hade det varit perfekt och jag hoppas såklart att Cartier kommer göra något i denna stilen i framtiden. Vårgar någon sia om oddsen för att få se detta?
 

nept

Panerai
Jag har nu satt mig in lite hjälpligt i Cartiers släpp från Watches & Wonders. Vorde det inte fantastiskt om även Tank Solo uppgraderades till att få den nya designen, men fortsatt med en relativt låg prislapp, 18k guldboett och bakboett i stål för att få ner priset?

För mig hade det varit perfekt och jag hoppas såklart att Cartier kommer göra något i denna stilen i framtiden. Vårgar någon sia om oddsen för att få se detta?
Nja, jag tycker att hel-stål eller hel-guld räcker gott. Att guldklockor blivit snordyra senaste åren är väl en annan sak, men att göra en bakboett i stål känns väl lite tråkigt tycker jag. En soldriven guld-LC hade kanske varit lite kul dock
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Nja, jag tycker att hel-stål eller hel-guld räcker gott. Att guldklockor blivit snordyra senaste åren är väl en annan sak, men att göra en bakboett i stål känns väl lite tråkigt tycker jag. En soldriven guld-LC hade kanske varit lite kul dock
Tack vare ditt inlägg och några timmars sömn inser jag att det jag beskrev ovan kanske inte är någon superidé trots allt. Att blanda guld och stål som Cartierr gjort med Tank Solo känns inte premium, utan mer som en nödlösning för att kunna sälja guldklockor till fler kunder. Guld ska vara guld och inget annat (såvida det inte är TT i still med DJ, Santos eller liknande).

Nåja, det är bara att spara de små korvörena och köpa den äkta varan en vacker dag.
 
Topp