• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Ja, den kanske är bättre i dagsljus än den något dunkla ljuset inne på NK. Jag tycker dock att den såg lite platt ut jämfört med tavlan på Tank Louis Cartier som har Guilloche på den inre delen av urtavlan. Tavlan på Basculante jag jag inte sett i verkligheten, vet du hur tavlan på Tank francaise ser ut i verkligheten?
3B5BC458-CF29-468D-B2EC-D7B0528BCECF.jpeg
9A14472A-4B75-42A5-B173-F366AB477610.jpeg
 

Isodor

Audemars
Hallå folket!

Tjejen vill ha ett komplement till sin JLC reverso classique jag köpt till henne för ett gäng år sedan.
Jag tänkte direkt på ett Cartier (hon gillar märket) samt Santos modellerna.

Något tips på en Santos i stål, quartz helt ok. Nätt i sin storlek. Budget 20k (begagnat såklart!)?
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Jag tittade igen på Hodinkees video och reagerade på att det beskrivs som att nya santos galbee har skruvad krona, något jag inte kommer ihåg att min gamla santos hade. Isf talar det för högre wr än 30 vilket ger för handen att cartier är nära att ha skapat en för mig perfekt every day watch. Inte för att jag badar särdeles ofta men jag ogillar att ha med mig flera klockor på sommarsemester.
 
Topp