• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Liten bildkavalkad på mitt senaste inköp, Carter Tank.
Mer förtjust i denna än vad jag trodde jag skulle vara.

DSC06962.jpg
DSC06992.jpg
DSC06984.jpg
DSC06972.jpg
DSC06971.jpg
DSC06952.jpg
DSC06946.jpg
DSC06945.jpg
DSC06936.jpg
DSC06922.jpg
 
Senast ändrad:

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Inför valet och kvalet nu. Vill bara ha lite helt 100% subjektivt tyckande på vad som blir roligast innan jag slår till.
En Tank solo gulguld eller en Santos Galbee XL helstål? (Har en Speedy FOIS).
EACDD965-ECC9-4D4A-B202-6FBE058DF04A.jpeg
5606BDF5-6654-4340-9536-0F553EA108DD.jpeg

:D
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Tank a Guichet är kvar. Den klassar jag som Tank Normale avseende boettformen och därför var den inte med på bilden. Väntar på ett nytt band till den och hoppas att få posta nya bilder nästa vecka.

62A9C89B-730A-4886-9518-399C83659033.jpeg
I see, sjuk samling! Har du kvar en normale också? Om du fick bara ha en tank LC eller en normale, vad hade du haft?
 

evki

Audemars
2-Faktor
I see, sjuk samling! Har du kvar en normale också? Om du fick bara ha en tank LC eller en normale, vad hade du haft?

Nej, jag har ingen Normale för tillfället.
Svår fråga - jag hade nog inte kunnat vara utan en Tank LC. Däremot byter jag gärna min LC på länk mot en likadan Normale. Tycker att de är sjukt snygga på länk.
 
Senast ändrad:

watchen

Cartier
Behöver lite hjälp av er Cartier experter. Hittat en Tank som jag är intresserad av. Är tydligen en ”pre” Must. Tillverkad någon gång mellan 1973-1976 för Cartier New York när Cartier New York var ett oberoende företag. Stämmer det att New York butiken var oberoende under denna tid. Och är detta då en ovanlig modell? Eller är det en citron..
Kan tillägga att urverket är signerat på ena kugghjulet med *Cartier* INC i mörkblå text
 
Senast ändrad:
Topp