• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Håller med. Har börjat titta på Tank modellerna som då skulle fungera som den dressade och Santosen till casual. Gillar att dessa är så tunna jämfört med mycket annat. Tycker mycket av charmen med Cartier är att klockorna är så mångsidiga och fungerar ofta till det mesta.
En anledning till att jag tittat en del på Santos är som du beskriver att den är tunn och casual så jag tror säkert den blir ett grymt bra komplement till en tjockis-speedy på 42mm:cigar:
Nu när man fått jämförelsebilder är den kalas i storleken;)
 

Drencrom

Omega
20200730_101013.jpg


En liten jämförelse av silver/vit-tavla kontra vit. Tanken känns väldigt sofistikerad och den där tavlan har lite olika uttryck. Klämde på min systers Reverso Duo Face igår och jag måste säga att Tanken har bättre finnish!
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Börjat kika på en Tank men har svårt att navigera mellan modeller.

W5200004 - Tank Solo Large

Är detta den "senaste" Tanken som inte är superstor som XL? Ute efter en klassisk Cartier Tank storlek, så det gör inget om klockan är på snudd till "dam"-storlek. Kan känna att Tank Solo Large är på snudd "för stor" på mig till och med. Någon med koll som kan hjälpa visa vägen?

592313.png.scale.314.high.tank-solo-watch-yellow-gold-&-steel.jpg
 

evki

Audemars
2-Faktor
En såpass speciell klocka borde tåla ett skrikigt band, tänkte jag och klickade hem detta.
Cartier OEM kalv med, i mitt tycke, fin struktur. Naturligtvis är bandet tänkt för viklåset som följde med uret från fabriken.
Grönt är lyxigt eller hur?

_8039437.JPG
_8039448.JPG
_8039439.JPG
_8039441.JPG
_8039443.JPG
_8039444.JPG
_8039445.JPG
_8039446.JPG
 
Senast ändrad:
Topp