• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Ironlung

Cartier
2-Faktor
Eftersom Cartier-ägarna är här pushar jag oblygt för min bytesannons:
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Eftersom Cartier-ägarna är här pushar jag oblygt för min bytesannons:
Fint skick! Kanske sälja och sedan köpa något annat? Tror att du bör ha med bytesvärde.
 

A.Broccoli

Breitling
Båda klockorna är modell Carree. Inte Galbee. Det speciella med Santos är länkens borstade yta med polerade skruvar. Det är svårt att bevara vid en polering. Som Evki säger så blir ofta ”glasringen” rundad vid polering.

Båda klockorna ger ett gott helhetsintryck trots viss rundning av glasringen och nedpolerade skruvar.
Vad kostar dom?
Tack för er hjälp,

En prestigelös fråga, vad skiljer en Galbee vs Carree ?
Båda säljare har nämligen rubricerat den som "Cartier Santos Galbée"..

Priset är 28.000:-,

Ni som är betydligt kunnigare än mig och med all information ovan, vad anser ni om denna affären ?

Mvh,
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tack för er hjälp,

En prestigelös fråga, vad skiljer en Galbee vs Carree ?
Båda säljare har nämligen rubricerat den som "Cartier Santos Galbée"..

Priset är 28.000:-,

Ni som är betydligt kunnigare än mig och med all information ovan, vad anser ni om denna affären ?

Mvh,
Formerna skiljer. Galbee är välvd, Carre har rakare boett och länkbitar. Vidare så är Galbee oftast quartz.
Tycker priset är för högt för dem.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tack för din hjälp och tålamod "Criss Cross",

Vad anser du vara ett rimligt pris för en klocka likt ovan, så jag har någon måttstock för framtiden ?
Lite splittrad prisbild på Santos. Har sett försäljningar på auktion för så lite som 17.000 kr under hösten, på Klocksnack har många klockor sålts för 23-24 och finare ex för 28. Sen finns det unika ex som är betydligt dyrare.

Klockorna du visade säljs ju av handlare som förstås behöver marginaler. De är tillfixade och blanka och fina, förutom för några entusiaster som hellre har orörda repiga klockor. De säljs troligen för över 25.000kr.
 

A.Broccoli

Breitling
Lite splittrad prisbild på Santos. Har sett försäljningar på auktion för så lite som 17.000 kr under hösten, på Klocksnack har många klockor sålts för 23-24 och finare ex för 28. Sen finns det unika ex som är betydligt dyrare.

Klockorna du visade säljs ju av handlare som förstås behöver marginaler. De är tillfixade och blanka och fina, förutom för några entusiaster som hellre har orörda repiga klockor. De säljs troligen för över 25.000kr.
Tack för sin hjälp!

God fortsättning,
 

evki

Audemars
2-Faktor
Har fått en fråga i PM om den Santos jag har till salu är samma som jag hade till salu tidigare. Förutom att klockorna kommer från olika år, 1995 och 1995, finns det en till grej som skiljer dem åt. Vilken? 🤔

_2024589.JPG
_C260835.JPG
 

evki

Audemars
2-Faktor

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Länken är exakt samma. Kanten hamnar i skuggan på den ena bilden bara.

Jag märker ingen skillnad där men det är möjligt.

Tror inte det. Ljuset faller från olika håll på bilderna.


Det kanske blir lättare med denna vinkel.

_2024590.JPG
_C260836.JPG

Snyggt!

Hur mycket skulle du säga att den första tavlan patinerats från inköp till nu (eller senast du hade den)? Den emaljerade ser inte ut som den åldrats överhuvudtaget.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Snyggt!

Hur mycket skulle du säga att den första tavlan patinerats från inköp till nu (eller senast du hade den)? Den emaljerade ser inte ut som den åldrats överhuvudtaget.

Den har inte åldrats alls. Den är målad och så länge beläggningen är oskadd kommer den inte patineras, eller så tror jag iaf.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Den har inte åldrats alls. Den är målad och så länge beläggningen är oskadd kommer den inte patineras, eller så tror jag iaf.
Tror nog de kan patineras något, om inte annat för att smuts fastnar lättare på matt yta. Lättast är väl dock att lyfta ur tavlan och se om den ser annorlunda ut under kanten. Vet ju själv inte riktigt hur den frostade är behandlad.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Tror nog de kan patineras något, om inte annat för att smuts fastnar lättare på matt yta. Lättast är väl dock att lyfta ur tavlan och se om den ser annorlunda ut under kanten. Vet ju själv inte riktigt hur den frostade är behandlad.

Ja, du har säkert rätt. Frågan är bara om det finns någon smuts på ett ocirkulerat ex.
Vad jag förstått så är den emaljerade målad i flera omgångar och sedan lackerad. Typ som moderna Rolex tavlor.
 
Topp