• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Falken

Panerai
Ja, men motsvarande Solo i guld har ändå boettlocket i stål och det sabbar hela klockan för mig. Av den anledningen tilltalar mig stålvarianten mer, vilket är win win.
27957EB1-D1C6-4E37-87B7-E23AD8709715.jpeg
Sparade ner denna bild förut från den här tråden. Minns ej vems bild. Tror small-modellen... bäraren kanske kan ge lite feedback 😊
 

WolfieH

Cartier
2-Faktor
Cartier Tank Solo i small och i stål är ändå bra pang för pengen. Den marknadsförs som damklocka, men det är mer eller mindre den klassiska storleken på den (24X31 mm).

Listpriset är runt 26 000: -, men den lär gå att hitta betydligt billigare. Det här känns som en rätt bra sjyst genväg till en prisvärd Tank och samtidigt lite kaxigt i stål.

Är det någon här som har en?

E1312973-AED9-4CA7-9AEB-43231BA688CB.jpeg
327F0465-7AFF-49EC-A85B-5735905880B4.jpeg
AB71B0C1-F666-4B1D-A60F-0AC12BB5CEE0.jpeg
33273C3D-FF0E-4C91-9F87-F6C2DAD4B8F4.jpeg
7AA90290-EABB-4FAD-A2BA-8F414A131940.jpeg
Tack vare ditt inlägg har jag stalkat bilder på solo small i ett dygn. Har helt avfärdat modellen tidigare men det är fanimej en riktigt kul klocka för pengen. Den verkar ligga kring 17-19k beggad.

Ska man köpa en med länk? Är det coolt? Kommer ändå behöva byta band och jag vet inte hur värt det är att behålla viklåset...

Upp med alla era solo small-bilder tack! 🥷🏻
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Tack vare ditt inlägg har jag stalkat bilder på solo small i ett dygn. Har helt avfärdat modellen tidigare men det är fanimej en riktigt kul klocka för pengen. Den verkar ligga kring 17-19k beggad.

Ska man köpa en med länk? Är det coolt? Kommer ändå behöva byta band och jag vet inte hur värt det är att behålla viklåset...

Upp med alla era solo small-bilder tack! 🥷🏻
Helt rätt! Originallädret är inte alls roligt och länken är heller inte kul, men ändå ett roligare alternativ än lädret. Köp på länk och köp ett nytt läder?

Du får lägga upp lite bilder när din har landad sen. ;)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tack vare ditt inlägg har jag stalkat bilder på solo small i ett dygn. Har helt avfärdat modellen tidigare men det är fanimej en riktigt kul klocka för pengen. Den verkar ligga kring 17-19k beggad.

Ska man köpa en med länk? Är det coolt? Kommer ändå behöva byta band och jag vet inte hur värt det är att behålla viklåset...

Upp med alla era solo small-bilder tack! 🥷🏻
Tycker personligen att länk på Solo inte är så snyggt. Mer kvinnligt kanske?
 
Jag har haft den här pjäsen till salu ett tag men ingen har nappat. Personligen tycker jag att det är den snyggaste och bästa kombinationen av tavla, storlek och länk. Jag har haft fyra santos och denna är klart den jag tyckt bäst om, tyvärr blir den inte buren i min ägo. Denna har har länken som är sammanfogad med skruvar och inte ledad likt pusselbitar vilket är mycket skörare än min version. Jag gillar också tavlan på den här, men jag är kanske ensam om det?

Ligger jag helt fel i pris eller är det något annat jag inte ser?
BD541CA8-3D55-4E25-B437-44A60B61056D.jpeg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag har haft den här pjäsen till salu ett tag men ingen har nappat. Personligen tycker jag att det är den snyggaste och bästa kombinationen av tavla, storlek och länk. Jag har haft fyra santos och denna är klart den jag tyckt bäst om, tyvärr blir den inte buren i min ägo. Denna har har länken som är sammanfogad med skruvar och inte ledad likt pusselbitar vilket är mycket skörare än min version. Jag gillar också tavlan på den här, men jag är kanske ensam om det?

Ligger jag helt fel i pris eller är det något annat jag inte ser?
BD541CA8-3D55-4E25-B437-44A60B61056D.jpeg
Jag har sett annonsen. Tycker den ser ganska så sliten ut på annonsbilderna. Ser ju betydligt bättre ut på denna bild med mindre direktljus.
 
Jag har sett annonsen. Tycker den ser ganska så sliten ut på annonsbilderna. Ser ju betydligt bättre ut på denna bild med mindre direktljus.
Jag tycker skicket är helt ok. Jag har fotat på diskbänken för det var ont om naturligt ljus. Glasringen är som oftast lite rundad men i övrigt är boetten i normalt bruksskick för en så gammal klocka och länken är tight.
Jag får ta nya bilder helt enkelt.
96AA5D37-4043-4C99-B143-34404D8D62A8.jpeg
 
Senast ändrad:

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Gott Nytt Cartier-lovers!
7A016F04-1A09-41CD-B7A6-3B25B4B99FE2.jpeg
Gott nytt! Är detta size small? 17cm handled? Märker att jag glider in här mer frekvent för varje dag som går och vill börja bilda mig en uppfattning om vad det är jag jag faktiskt gillar. Det där ser helt perfekt ut för mig men ser klockan aningen större ut på bilden än irl? Bild lägger gärna på nån millimeter.
 
Senast ändrad:

evki

Audemars
2-Faktor
Jag har haft den här pjäsen till salu ett tag men ingen har nappat. Personligen tycker jag att det är den snyggaste och bästa kombinationen av tavla, storlek och länk. Jag har haft fyra santos och denna är klart den jag tyckt bäst om, tyvärr blir den inte buren i min ägo. Denna har har länken som är sammanfogad med skruvar och inte ledad likt pusselbitar vilket är mycket skörare än min version. Jag gillar också tavlan på den här, men jag är kanske ensam om det?

Ligger jag helt fel i pris eller är det något annat jag inte ser?
BD541CA8-3D55-4E25-B437-44A60B61056D.jpeg

Om jag får spekulera skulle jag säga att prisskillnaden mellan ett ganska använt och ett fint exemplar är överkomlig för de flesta. Du begär 20k och klockan har ganska många repor, glasringen är polerad dessutom fel då det ska vara borstad för denna tavla (alternativt är urtavla och visare utbytta). Oservad och enbart klocka. Inget fel på priset men jag hade hellre 10k för en fin eller 15-20 för en superfin med full set. Tror att många resonerar så eftersom det är just finishen som gör att dessa klockor är så vackra.
 
Senast ändrad:

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Om jag får spekulera skulle jag säga att prisskillnaden mellan ett ganska använt och ett fint exemplar är överkomlig för de flesta. Du begär 20k och klockan har ganska många repor, glasringen är polerad dessutom med fel tekning då det ska vara borstad för denna tavla (alternativt är urtavla och visare utbytta). Oservad och enbart klocka. Inget fel på priset men jag hade hellre 10k för en fin eller 15-20 för en superfin med full set. Tror att många resonerar så eftersom det är just finishen som gör att dessa klockor är så vackra.
Nyfiken fråga, är du säker på att alla med grå tavla ska ha borstad glasring verkligen? Samma för den vinröda. Tycker man ser betydligt fler med polerad glasring och det känns orimligt att alla skulle ha utbytta tavlor. Känns som man kanske kunde välja borstad eller polerad back in the days?
 

evki

Audemars
2-Faktor
Nyfiken fråga, är du säker på att alla med grå tavla ska ha borstad glasring verkligen? Samma för den vinröda. Tycker man ser betydligt fler med polerad glasring och det känns orimligt att alla skulle ha utbytta tavlor. Känns som man kanske kunde välja borstad eller polerad back in the days?

Jag är inte säker, men jag tror att jag har sett ads med denna variant som hade borstad ring, men inte med polerad. Att många är polerade handlar säkert om att det är så enkelt att göra. Sedan har jag aldrig sett en sådan i superfint opolerat skick med en polerad glasring: alla superfina ex var borstade.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nyfiken fråga, är du säker på att alla med grå tavla ska ha borstad glasring verkligen? Samma för den vinröda. Tycker man ser betydligt fler med polerad glasring och det känns orimligt att alla skulle ha utbytta tavlor. Känns som man kanske kunde välja borstad eller polerad back in the days?
Håller med, hade inte gått så långt att säga att det är något fel när ringen inte är borstad. Flera har säkert lämnat ADn där köparen fått tavlan bytt innan köp för man ville ha annan färg. Detta på samma vis som man sett Rolex med "fel" delar lämna ADn förr i tiden. Men som @evki här ovan skriver har många av de riktigt fina exemplaren av de exotiska tavlorna just borstad ring. Många av de med exotiska tavlor har fel kronor eller visare när de har blank glasring. Detta kan iofs handa om att krona/visare osv blivit bytta med tiden. Väldigt oklart men får jag välja fritt hade jag velat ha borstad ring på min exotiska tavla.
 

Rotkiv

Omega
2-Faktor
Gott nytt! Är detta size small? 17cm handled? Märker att jag glider in här mer frekvent för varje dag som går och vill börja bilda mig en uppfattning om vad det är jag jag faktiskt gillar. Det där ser helt perfekt ut för mig men ser klockan aningen större ut på bilden än irl? Bild lägger gärna på nån millimeter.
Det är en Tank LC. 23x30mm om jag minns rätt... 16.5cm handled. Ja bilden lägger nog på lite men upplever den som precis lagom för att kännas elegant.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Tack vare ditt inlägg har jag stalkat bilder på solo small i ett dygn. Har helt avfärdat modellen tidigare men det är fanimej en riktigt kul klocka för pengen. Den verkar ligga kring 17-19k beggad.

Ska man köpa en med länk? Är det coolt? Kommer ändå behöva byta band och jag vet inte hur värt det är att behålla viklåset...

Upp med alla era solo small-bilder tack! 🥷🏻

Den här bilden dök precis upp i flödet och borde vara Tank Solo i just storlek small, eller är jag helt ute och cyklar?

2B47D35B-25A0-4BDD-B7C6-FEB1539EB377.jpeg
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Jag har haft den här pjäsen till salu ett tag men ingen har nappat. Personligen tycker jag att det är den snyggaste och bästa kombinationen av tavla, storlek och länk. Jag har haft fyra santos och denna är klart den jag tyckt bäst om, tyvärr blir den inte buren i min ägo. Denna har har länken som är sammanfogad med skruvar och inte ledad likt pusselbitar vilket är mycket skörare än min version. Jag gillar också tavlan på den här, men jag är kanske ensam om det?

Ligger jag helt fel i pris eller är det något annat jag inte ser?
BD541CA8-3D55-4E25-B437-44A60B61056D.jpeg
Personligen gillar jag vit klassisk med TT-varianten mer, även om din är fin. Men helfärgad tavla tycker jag denna är mest intressant.
4BAC95AE-343E-407A-9748-390ACEBA37A7.jpeg
 
Topp