• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

evki

Audemars
2-Faktor
Den på din bild är grym men tror det är en franken. Den har guld text men visare i stål. Jag har haft en TT med den tavlan och den hade visare i guld.
F54380CE-DBFB-4602-9DCF-434C94D42482.jpeg
Tror inte den är franken. Det finns ingen annan variant med stålvisare. Vittavlade har blå visare, tvåton med exotiska tavlor - i guld. Det skulle inte passa med visare i guld på helstål.
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Jag hänger inte med. Den första/billigaste Tank Louise jag hittar på chrono24 kostar 32k. (Dam) sen stegrar det snabbt uppåt. Är det där omkring vi är nu eller är chrono gravt missvisande?
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Jag hänger inte med. Den första/billigaste Tank Louise jag hittar på chrono24 kostar 32k. (Dam) sen stegrar det snabbt uppåt. Är det där omkring vi är nu eller är chrono gravt missvisande?
Enkla svaret är: ja. Sen kan ju ett antal faktorer styra priset rejält åt båda håll, men en Tank Louis i bra skick skulle jag räkna med 30-50k beroende på spec. De bra exen går snabbt på Chrono24 sen finns det mycket halvdant till rätt höga priser som ligger där längre. Om det just är dammodellen så kanske det går att få tag i en under 30k, men det är rätt stor efterfrågan som gör att de gärna drar iväg också på auktioner.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Det är det allmänna skicket du tycker är lite dåligt? Glasringen man man snygga till rätt enkelt.
Jag tycker Carreen är i helt ok skick med fina skruvar på länken, men förstås mer repor och annat. Galbeen är från 2008 och har ju en mer solid känsla och tydligare borstning på länk och boett.
 
Topp