• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det är inte fokus utan skärpedjupet som är kasst. Makro är svår med dagsljus. Ingen snygg bild men hoppas att det blir lite mer informativt: det finns klor och de sitter nedsänkta i tavlan. Själva stenen sitter högre.


_2251137.JPG
Se min edit ovan, tror vi har samma. Kan dock inte ta så bra bilder som du gör.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Japp, verkar vara exakt samma med undantag för att min tavla är lackerad/målad och därför sitter stenarna lite högre upp. Kanske.
Kul! Man lärde sig något nytt igen.
Tror inte dessa bilder fanns på internet... Kul! Ändå lite märkligt att de satt briljanterna i gult guld, man brukar ju vilja ha en så kall färg som möjligt. Iaf på min som har silverfärgad tavla.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Tror inte dessa bilder fanns på internet... Kul! Ändå lite märkligt att de satt briljanterna i gult guld, man brukar ju vilja ha en så kall färg som möjligt. Iaf på min som har silverfärgad tavla.

Kanske för att få lite kontrast mot tavlan och harmoni med visare? Jag verkar se lite gult runt briljanterna på din också men kan vara reflektioner från den inre ringen.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kanske för att få lite kontrast mot tavlan och harmoni med visare? Jag verkar se lite gult runt briljanterna på din också men kan vara reflektioner från den inre ringen.
Var nog inte helt tydlig ovan. Mina verkar också sitta i gult guld, det jag främst reagerar på. Dock inget ja stört mig på irl, fram tills nu när jag blev påmind kanske.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Var nog inte helt tydlig ovan. Mina verkar också sitta i gult guld, det jag främst reagerar på. Dock inget ja stört mig på irl, fram tills nu när jag blev påmind kanske.

Fattar nu. Du menar att det är mer passande på min med svart tavla än på din. Ja. Kanske hoppades Cartier att ingen jäkel ska snöa sig in på sånt
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Vi behöver bli fler Cartier-nördar som deltar i OWG March!
Än så länge är det bara jag som anmält att jag ska delta med en Cartier. Kom igen nu! Vi behöver bli fler!

All info här:
Är lite sugen på att köra med Cartier men känner att jag inte riktigt har någon som funkar i livet med hemarbete och spädbarn.

/B
 

Henken

Omega
2-Faktor
Hej alla Cartierkunniga! Har i veckan testat santos medium i stål för tredje gången och gillar verkligen den klockan. Jag har aldrig ägt någon Cartier tidigare och undrar lite vad ni som är kunniga i denna tråden har att säga om den modellen. Jag tycker inte att man ser så många av den modellen postas här utan mest äldre(inget fel i det) Finns det något jag bör tänka på vid ett köp?(klockan ska köpas ny)
B9E057D6-C875-4084-8A19-146AA814541A.jpeg
4B8E409D-22F8-45BD-B35A-061C14F01ADC.jpeg
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Hej alla Cartierkunniga! Har i veckan testat santos medium i stål för tredje gången och gillar verkligen den klockan. Jag har aldrig ägt någon Cartier tidigare och undrar lite vad ni som är kunniga i denna tråden har att säga om den modellen. Jag tycker inte att man ser så många av den modellen postas här utan mest äldre(inget fel i det) Finns det något jag bör tänka på vid ett köp?(klockan ska köpas ny)
B9E057D6-C875-4084-8A19-146AA814541A.jpeg
4B8E409D-22F8-45BD-B35A-061C14F01ADC.jpeg
Jag ser att du är inne i Cartierbutik.
Dom har extremt vitt ljus, så prova med att få dig lite mer skärmat ljus för att få fram den rätta färgen.

Santos medium är fin och behöver absolut inte vara mindre än den är.

Köp! Är mitt förslag. Jag har själv våldsam lust på en, men just nu är det beslutsångest och i tillägg så har jag allt förstora utsvävningar på gång.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Hej alla Cartierkunniga! Har i veckan testat santos medium i stål för tredje gången och gillar verkligen den klockan. Jag har aldrig ägt någon Cartier tidigare och undrar lite vad ni som är kunniga i denna tråden har att säga om den modellen. Jag tycker inte att man ser så många av den modellen postas här utan mest äldre(inget fel i det) Finns det något jag bör tänka på vid ett köp?(klockan ska köpas ny)
B9E057D6-C875-4084-8A19-146AA814541A.jpeg
4B8E409D-22F8-45BD-B35A-061C14F01ADC.jpeg
Jag gillar den också. Men har dessvärre aldrig ägt någon, varken ny eller äldre. Vet att @jerka2.0 haft en (som jag har för mig han gillade) Funderar själv på att skaffa en santos galbee framöver då jag verkligen tilltalas av designen på den. Men gammal klocka, klen vattenresistens osv. Det som tilltalar mig mest med den nya moderna är bl.a 100m wr. Jag vill använda mina klockor och inte behöva plocka av någon bara för ett dopp i poolen nalkas eller liknande. KÖP!! Sen kan du lagom tröttna när jag har tillräckligt med stålar på nöjeskontot för att köpa den av dig 😉
4C0C74F6-9568-4349-99CD-6CFA809DC6BD.jpeg
 

Henken

Omega
2-Faktor
Jag ser att du är inne i Cartierbutik.
Dom har extremt vitt ljus, så prova med att få dig lite mer skärmat ljus för att få fram den rätta färgen.

Santos medium är fin och behöver absolut inte vara mindre än den är.

Köp! Är mitt förslag. Jag har själv våldsam lust på en, men just nu är det beslutsångest och i tillägg så har jag allt förstora utsvävningar på gång.
Jag var inne på Jarl Sandin i Göteborg där jag bor, håller med om ljuset och bilderna är inget bra😅 medium är rätt storlek känner jag och det är en kul klocka som samtidigt är en klassisk modell.
 

Henken

Omega
2-Faktor
Jag gillar den också. Men har dessvärre aldrig ägt någon, varken ny eller äldre. Vet att @jerka2.0 haft en (som jag har för mig han gillade) Funderar själv på att skaffa en santos galbee framöver då jag verkligen tilltalas av designen på den. Men gammal klocka, klen vattenresistens osv. Det som tilltalar mig mest med den nya moderna är bl.a 100m wr. Jag vill använda mina klockor och inte behöva plocka av någon bara för ett dopp i poolen nalkas eller liknande. KÖP!! Sen kan du lagom tröttna när jag har tillräckligt med stålar på nöjeskontot för att köpa den av dig 😉
4C0C74F6-9568-4349-99CD-6CFA809DC6BD.jpeg
Samma här! Jag använder också mina klockor och gillar att den tål vatten men också snabbfästet för byte av länk/band. Ska testa igen innan det blir köp. Fyller 40 om en månad så blir en bra present om det blir köp🥳
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag gillar den också. Men har dessvärre aldrig ägt någon, varken ny eller äldre. Vet att @jerka2.0 haft en (som jag har för mig han gillade) Funderar själv på att skaffa en santos galbee framöver då jag verkligen tilltalas av designen på den. Men gammal klocka, klen vattenresistens osv. Det som tilltalar mig mest med den nya moderna är bl.a 100m wr. Jag vill använda mina klockor och inte behöva plocka av någon bara för ett dopp i poolen nalkas eller liknande. KÖP!! Sen kan du lagom tröttna när jag har tillräckligt med stålar på nöjeskontot för att köpa den av dig 😉
4C0C74F6-9568-4349-99CD-6CFA809DC6BD.jpeg
Yes, i mitt tycke perfekt. Tight och fin. Ångrar faktiskt den försäljningen.
Quick-snap på både länk och länkbitar. lite större än de klassiska santosmodellerna.
Köp den så kan jag och @Burnman slåss om den sen 😉
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Jag var inne på Jarl Sandin i Göteborg där jag bor, håller med om ljuset och bilderna är inget bra😅 medium är rätt storlek känner jag och det är en kul klocka som samtidigt är en klassisk modell.
Då såg jag fel.
Jag säger oavsett köp.
En av få klockor som fungerar till allt.
Santos och VC Overseas har seglat upp på min Top 3. Vilken den tredje klockan är vet jag inte ännu.
 
Topp