• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Pekkaa

Breitling
En inte så seriös skjorta med tanke på dagens datum. Klockan däremot är inget man skojar bort :)

_3311312.JPG
Inte mycket som är fel med den :) Du bär storleken bättre än mig!
 

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Föredömligt! Är du ”klar” eller är det något som saknas?
Nja, man blir väl aldrig riktigt klar 😁 Har kommit och gått några andra modeller genom åren också. Men nu känner jag att jag fastnat i Cartier-träsket för länge. Funderar på att sälja av de flesta. Men behöver nog marinera den tanken ett tag till.
Har spanat på Americaine länge, men aldrig slagit till. Jag tycker man får mycket för pengarna hos Cartier. Även på de ”billigare” modellerna.
 

Bäckman

Breitling
1617641140919.png

Köpte nyss en Cartier Tank guld/stål ref nr 2384, Quartz på tradera för 15.500 från en pantbank, men insåg i efterhand att detta är för damer!.
Då återstår två frågor till den kunnige, var det ett rimligt pris?, kommer det gå att bära detta dam-ur på en man med smala handleder?
Tack på förhand!
 
  • Like
Reactions: Man

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
1617641140919.png

Köpte nyss en Cartier Tank guld/stål ref nr 2384, Quartz på tradera för 15.500 från en pantbank, men insåg i efterhand att detta är för damer!.
Då återstår två frågor till den kunnige, var det ett rimligt pris?, kommer det gå att bära detta dam-ur på en man med smala handleder?
Tack på förhand!
Det kan säkert gå, men det handlar väl om hur pass bekväm en själv är med små klockor? Den ser liten ut men allt är möjligt - du får prova att slänga på något passande läderband

/e
Såg nu att bandbyten inte verkar möjliga på denna ref. Ändlänken ser integrerad ut?
 

nept

Panerai
Det kan säkert gå, men det handlar väl om hur pass bekväm en själv är med små klockor? Den ser liten ut men allt är möjligt - du får prova att slänga på något passande läderband

/e
Såg nu att bandbyten inte verkar möjliga på denna ref. Ändlänken ser integrerad ut?

Tror man kan byta band på de större modellerna men det ser inte så bra ut med designen tycker jag, så det kanske är lika bra
 

evki

Audemars
2-Faktor
Jodå det framgick. Tänkte mer att jag ändå ville ’upplevde’ storleken och passa på när handlaren sålde den i tron om att det var en vermeil. Men som sagt, har beställt ett nytt band i rätt mm och får känna lite med tiden, annars är det bara sälja.

Eller så sparar du den till en present för din partner eller din dotter...
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jodå det framgick. Tänkte mer att jag ändå ville ’upplevde’ storleken och passa på när handlaren sålde den i tron om att det var en vermeil. Men som sagt, har beställt ett nytt band i rätt mm och får känna lite med tiden, annars är det bara sälja.
Ok. Klockan får man väl säga är även en liten damklocka idag. Till en dam skulle det vara snyggt med ett dubbellindat Hermes strap.

0B528774-D755-4535-AB41-E5DB424D0AC2.png
 

Bäckman

Breitling
Det kan säkert gå, men det handlar väl om hur pass bekväm en själv är med små klockor? Den ser liten ut men allt är möjligt - du får prova att slänga på något passande läderband

/e
Såg nu att bandbyten inte verkar möjliga på denna ref. Ändlänken ser integrerad ut?
Tycker du att jag betalat överpris?, "om den nu inte skulle passa (vara för liten), tror du att det går att få tillbaka pengarna?"
 
Topp