• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

evki

Audemars
2-Faktor
”Min klumpigaste Cartier eller den fula sköldpaddsunge”

54FE0D5B-2A5E-4196-BA7C-BFEED3529386.jpeg
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Många fina i denna tråd. Börjat sukta efter Santos Galbee. Vad skall man kolla efter, och vad skall man passa sig för?
Bestäm dig för vilket utseende du gillar. Dvs nyare vs äldre, carrée vs galbee, och typ av metall. Fortsätta kolla igenom denna tråd och jämför opolerade exemplar med bilder från annonser. För min del så tog det längre tid att lära mig att se skillnad på olika modeller/fulpolerade ex då de just Santos är lite klurigare. @evki och @aleks vet jag har postat bilder på helt NOS-pjäser i tråden, bra att använda som ”mall” i hur det ”ska se ut”.
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Trots hypen slog jag till 🥴
Nu är jag dock ute efter ett band som passar handleden min då det verkar varit en väldigt smal dam som burit denna innan. Någon som har tips på ställen där man kan beställa det skräddarsydda bandet för viklås?
IMG_20210422_182220.jpg
IMG_20210422_182225.jpg
Vackert! Har skrivit det tidigare, ja dessa modeller har gått upp, men tycker ändå det är väääldigt mycket klocka för pengarna man får. Vad beträffar skräddarsytt läder så har jag som är i liknande situation valt att kontakta @Fredrik (Swe) för beställning.
 

dunder

Breitling
Hallå!

Är på jakt efter motsvarigheten till Cartier Tank Americaine ref. 1720 i vitguld. Alltså, quartz och cirka 22*42mm stor. Inga diamanter eller andra dumheter, utan så ren som möjligt.

Jag har letat men utan framgång. Det närmsta jag kommer är ref. 1736 (något större), ref. 2489 (något mindre) och ref. 1713 (något mindre). Nu vänder jag mig till experterna! Finns det någon referens i vitguld med samma storlek som ref. 1720?

cartier1720.jpg


Har relativt små handleder så de mindre referenserna skulle kunna fungera, men allra helst vill jag ha cirka 22*42mm. Om jag står utan val och behöver gå för den mindre; Vad har ni för erfarenhet av exempelvis ref. 1713? Säljare är noga med att påpeka att det är en damklocka, men anser ni att den är funkar för män också?

De nylanserade automatarna funkar när det kommer till mina efterfrågade mått, men vill åt quartzens tunnhet.

Tack på förhand!
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Vad använder ni för storlek på mejseln för att kunna byta läder på era klassiska Tanks? 1,2mm, 1,0mm eller är det rentav 0,8mm?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Väldigt bra skick på denna. Är det den som diskuteras ovan?

 
Topp