• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Min fru skakade bara på huvudet åt mig när jag häromdagen sa att jag funderade på att sälja min nyinköpta Sea dweller och bara köpa en Certina DS action istället… Kanske ska ersätta med en liten Certina samling istället, väldigt trevliga klockor.
Föredrog min ds action diver 38 framför min pelagos 39. Höll tiden bättre också ;)

Föredrog min ds action diver 38 framför min pelagos 39. Höll tiden bättre också ;)
Jag började med Certina ds action på detta forumet maj 2016 med mitt första inlägg.
Sen har jag avverkat de flesta märken inklusive många exklusiva, såsom Breitling, omega, panerai Rolex.
Och nu är jag här igen med Certina visserligen på grund av att jag inte längre har råd att ha dyra klockor på grund av dålig lönsamhet i lantbruket, man har helt enkelt blivit en fattiglapp.
Men kan ändå konstatera att Certina är absolut bästa köpet man kan göra kontra vad man får för pengen.
32327.jpg

Senast ändrad:
Den sitter bra med microjustering i spännet men jag tycker att den känns lite topptung. Länken känns ganska lätt och rasslig. Jag gissar att det beror på att den är gjort av titan.
Okej du får köra några dagar kan också vara lite vana och ovana vissa klockor känns ju olika när man får ha dem en tid så vänjer man sig

Jag började med Certina ds action på detta forumet maj 2016 med mitt första inlägg.
Sen har jag avverkat de flesta märken inklusive många exklusiva, såsom Breitling, omega, panerai Rolex.
Och nu är jag här igen med Certina visserligen på grund av att jag inte längre har råd att ha dyra klockor på grund av dålig lönsamhet i lantbruket, man har helt enkelt blivit en fattiglapp.
Men kan ändå konstatera att Certina är absolut bästa köpet man kan göra kontra vad man får för pengen.
1000001305.jpg

Lite samma här. Har också testat runt, även om jag legat nån nivå billigare än just de fyra märkena. 🙂
Men med två barn, två hus och två bilar är det Certina som blivit mitt klockval i slutändan och flera gånger om.
Är hit jag på nåt sätt hamnar till slut.
Prisvärd, pålitlig och tål ett "aktivt liv".
Väldigt nöjd med den här.

1000001305.jpg

Lite samma här. Har också testat runt, även om jag legat nån nivå billigare än just de fyra märkena. 🙂
Men med två barn, två hus och två bilar är det Certina som blivit mitt klockval i slutändan och flera gånger om.
Är hit jag på nåt sätt hamnar till slut.
Prisvärd, pålitlig och tål ett "aktivt liv".
Väldigt nöjd med den här.
Riktigt snygg, sitter perfekt👍

Var idag och klämde på lite Certina igen
38 mm Titanium samt 43 i stål
Blev väldigt förvånad över hur bra 43 upplevs på handleden. Har ju i och för sig haft 43 två gånger tidigare och var supernöjd då också. Då jag hade ds action 200 m
Kommer att skaffa mig en 200 meter igen då det var min första klocka på detta Forum som sagt Men nu börjar jag fundera på om jag kanske måste fiska efter en 43 med pm80 också 🙂
Här har ni alla fall bilder då nu på 38 43 samt 40,5
32559.jpg
32560.jpg

Fortfarande soligt och fint
32565.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp