• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Hej Certina tråden!

Vet ni hur länge MK1 av Certina DS Action Diver 38mm tillverkades? Mellan 2020-2023? (Är på jakt efter en äldre version av den svarta)

Undrar även om ni som nyligen köpt en ny Certina vet om det stämmer att det nuförtiden inte längre följer med fysiska cert till deras klockor, pga att garanti aktiveras digitalt genom deras egna system?

Köpte min på blackfriday 2022 för typ 6500 sek. Utan tvekan den bästa automatiska klockan under 10000 sek jag köpt, någonsin. Med det sagt, hoppas du hittar Din ”MkI” för dom är riktigt bra 😁

IMG_0466.jpeg

MK1 & MK2, premium med tunna indexmarkeringar 😂 Skarpsynt ändå, jag hade förmodligen inte lagt märke till det om du inte sagt något.
100 % av alla nytillverkade klockor av denna referens nuförtiden är alltså MK2? Som tidigare konstaterats av er har de på rehauten gjort indexmarkeringarna mer än dubbelt så breda vid 3, 6 och 9 och det skiljer som sagt där någon mm. Bilderna på återförsäljares hemsidor verkar dock inte ha uppdaterats? 🧐

Senast ändrad:
100 % av alla nytillverkade klockor av denna referens nuförtiden är alltså MK2? Som tidigare konstaterats av er har de alltså på rehauten gjort indexmarkeringarna mer än dubbelt så breda vid 3, 6 och 9 och det skiljer som sagt där någon mm. Bilderna på återförsäljares hemsidor verkar dock inte ha uppdaterats? 🧐

Senast ändrad:
Stort fan, min första "fina" klocka fick jag av frun för 2 år sen, en DS Podium i titan - bra quartzverk som håller en orimligt bra tid. Dock är jag smått tokig på butterflyspännet.

Certina nummer 2 i samlingen blev en 38mm titan DS Action, den med de nästa bruna tonerna och blå accenter. Återigen är min ända invändan mot denna klocka att det endast finns 2 mikrojusteringar. Men oslagbart snygg - både på vinter och sommar!
IMG_4427.jpg

Stort fan, min första "fina" klocka fick jag av frun för 2 år sen, en DS Podium i titan - bra quartzverk som håller en orimligt bra tid. Dock är jag smått tokig på butterflyspännet.

Certina nummer 2 i samlingen blev en 38mm titan DS Action, den med de nästa bruna tonerna och blå accenter. Återigen är min ända invändan mot denna klocka att det endast finns 2 mikrojusteringar. Men oslagbart snygg - både på vinter och sommar!
IMG_4427.jpg
Riktigt bra fångat📷

Det går ju lätt när de gjort en så rysligt fin klocka! Men tack, det som inte ses på bild är två hundar som undrar varför i hela fridan husse står på knä i blötsnö framför en stubbe mitt i skogen 😂

Nu har jag blivit så inspirerad av alla fina bilder på era DS action så jag har bestämt mig för att köpa en, men vet inte riktigt vilken jag ska köpa, svart, blå, grön eller titanvarianten med guldbruna index????
Får nog ta mig till en AD för att kolla?

Senast ändrad:
Nu har jag blivit så inspirerad av all fina bilder på era DS action så jag har bestämt mig för att köpa en, men vet inte riktigt vilken jag ska köpa, svart, blå, grön eller titanvarianten med guldbruna index????
Svart fungerar ju till typ allt men den blå är ju riktigt nice den med.. svårt val du har framför dig!

Nu har jag blivit så inspirerad av all fina bilder på era DS action så jag har bestämt mig för att köpa en, men vet inte riktigt vilken jag ska köpa, svart, blå, grön eller titanvarianten med guldbruna index????
Ja testa hos AD är det bästa, då känner du vad du klickar med 😊👍

Blå är nice. Tycker den har en ganska dov blå nyans. Självklar poppar den i solsken som du kan se några inlägg längre upp. Men oftast är den ganska mörk och diskret.
IMG_0623.jpeg

Tillbaka
Topp