• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

HAQ är grejer det. Inget bling, simpel dykarklocka, matt urtavla, minimalt med text. Ett vinnande koncept.
20251005_121547.jpg
Förbaskat bra.

Jag har en gammal Certina DS2, ref 5801300 (enligt bakboett) som jag ärvt av min kära morfar. Jag behöver renovera den med nytt glas och nytt urverksstift (kronan är ok).

Någon som vet vart jag kan hitta detta?

Knep den här av @Lateralus och har burit den några dagar nu, storleken är verkligen 5/5. Haft både 38 och 43mm tidigare, men denna på 40mm är perfekt. Trevligt med quarz ändå, sjukt bra grab and go klocka.
1000026075.jpg
Riktigt bra! Proportionerna ser bäst ut av de tre och snyggt med kombinationen mattsvart urtavla och borstade mittlänkar 👍 Jag hade en svart 38:a och den fick ffa. lämna p.g.a. formatet och datumfönstrets utförande. I övrigt en stabil klocka 😊

Har någon i tråden haft några erfarenheter med DS-7? Är sugen på att rotera i klocksamlingen och införskaffa en sådan i kvarts.
Lägger med bild för uppmärksamhet
1000006469.png

Bara kikat på den i monter, men är lite tråkig och säger ett Tissot prx på 35mm är snyggare med bättre proportioner. Men smaken är som röven förstås jag jag kan ju ha fel 😄
Har kollat lite på PRX också, känns som att dom är liknande men ändå inte. Men du har rätt, det är högst subjektivt :D
Får ta en sväng ner på stan imorgon och kolla

Tillbaka
Topp