• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Finns det mesta nÀr det kommer till trÄdar, men det verkar inte som det finns en specifik trÄd för just DAYTONA dÄ jag har sökt en sÄdan utan framgÄng, finns det en sÄdan trÄd redan, sÄ fÄr vÀl ni skjuta mig dÄ, för att jag sökte dÄligt... Eller sÄ fÄr vÀl admin bara ta bort denna trÄd.

HÀr kan vi bidra med nyheter, bilder, frÄgor, recensioner, berÀttar om vÄra tankar mm som gÀller DAYTONAN!

SjĂ€lv sĂ„ Ă€r jag lite kluven pĂ„ om jag gillar guld eller stĂ„l, för tillfĂ€llet sĂ„ har jag en 16518 frĂ„n tidigt 90-tal. Var Ă€ven lĂ€nge sugen att införskaffa en 16520 i nos, dĂ„ jag gillar dom borstade hornen pĂ„ dom. Är mycket ivrig att fĂ„ klĂ€mma pĂ„ den senaste DAYTONAN med keramisk glasring, pĂ„ bild sĂ„ ser den helt fantastisk ut. Även den i helguld med den gröna tavlan ser mycket mysig ut, hoppas man stöter pĂ„ nĂ„gon av dessa snart.

Daytona familjen samlade.
paket%C3%B6ppning-2015-jpg.192464


Bilder pÄ min DAYTONA 16518.
dsc_2747-jpg.192466


Älskar att den gröna stickern fanns kvar vid köpet.
dsc_2718-jpg.192467


LÄset Àr ocksÄ trevligt. Föredrar faktiskt denna pÄ lÀder före den pÄ lÀnk.
dsc_2731-jpg.192469

3.JPG

Magisk tavla.
dsc_2729-jpg.192476
dsc_2728-jpg.192475

2.JPG


Hm, svÄrt att fÄ fram en vinnare, gillar bÄda dessa kronografer.
1.JPG


Specifikationer.
Namn: Rolex Cosmograph DAYTONA.
Kaliber: Zenith 4030.
Uppvridning: Automatiskt.
Boettdiameter: 40mm.
Tjocklek: 1.3mm
Boettmaterial: 18k Gulguld.
LÄs: ViklÄs.
Material viklÄs: 18k Gulguld.
Armband: Louisiana Alligator.
Urtavla: Vit, med arabiska siffror ( inverted six).
Glas: Safirglas.
Komplikationer. Kronograf.
VattentÀt: 100m/330 feet.

https://klocksnack.se/threads/paketöppnings-dags-med-garanti-för-att-det-Àr-rolex-som-hÀgrar-ellé.44180/
 
Senast Àndrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Bra initiativ @Affe! TyvÀrr kan jag inte bidra med egna bilder utöver den pÄ din under Hbg-GTGn, det Àr ett magiskt exemplar du sitter pÄ. PÄ det stora hela Àr Daytona fantastisk, hade varit kul att Àga en i framtiden :)

IMG_20160716_143732.jpg


TACK! Är en vĂ€ldigt speciell klocka, personligen sĂ„ Ă€r den inte nĂ„gon favorit faktiskt, gillar nog Submariner, GMT, Day-Date, Datejust, ja t.o.m YM gĂ„r nog lite före Daytonan för tillfĂ€llet. Men helt klart en klocka som Ă€r kul att ha i samlingen sin. Du kommer att Ă€ga en sĂ„dan i framtiden det Ă€r jag sĂ€ker pĂ„ :D;):cool:.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Tja, vad ska man sÀga. Daytona Àr tveklöst Rolex bÀsta modell. InstÀmmer med dig Affe om att kombinationen guld och lÀder Àr riktigt bra. SÄlde precis min andra 116515 och vet faktiskt inte varför om jag ska vara Àrlig. Tanken var att jag skulle ha kvar den dÄ jag saknade min första. NÄvÀl en ny Àr pÄ gÄng och vi fÄr vÀl se hur lÀnge den stannar. Bjuder pÄ lite bilder pÄ nÄgra Daytonor jag Àgt.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Tja, vad ska man sÀga. Daytona Àr tveklöst Rolex bÀsta modell. InstÀmmer med dig Affe om att kombinationen guld och lÀder Àr riktigt bra. SÄlde precis min andra 116515 och vet faktiskt inte varför om jag ska vara Àrlig. Tanken var att jag skulle ha kvar den dÄ jag saknade min första. NÄvÀl en ny Àr pÄ gÄng och vi fÄr vÀl se hur lÀnge den stannar. Bjuder pÄ lite bilder pÄ nÄgra Daytonor jag Àgt.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Vilken gillade du bÀst av alla..?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Gott initiativ @Affe , har ocksÄ saknat en dedikerad trÄd för Daytonan.
Bjuder pÄ en bild pÄ mina.
image.jpeg

Visst var det :D! Men satan i gatan, sitter du pÄ en av varje, skulle ocksÄ vilja ha den i stÄl, araben Àr ju hel mysig, inte mÄnga DAYTONAS som slÄr den, finns det nÄgon som gör det, bra jobbat @jarrebarre99 , Àr bara att ta av sig hatten ;)...
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Visst var det :D! Men satan i gatan, sitter du pÄ en av varje, skulle ocksÄ vilja ha den i stÄl, araben Àr ju hel mysig, inte mÄnga DAYTONAS som slÄr den, finns det nÄgon som gör det, bra jobbat @jarrebarre99 , Àr bara att ta av sig hatten ;)...

Tackar!
Zenithen Àr nog trots allt favoriten, nu sitter det en vit MK3 tavla i, vem vet kanske fÄr den bli svart igen framÄt hösten.
image.jpeg
 
Topp