• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

Sizar

Cartier
116520
20190819_203606.jpg

116528 16523 116523
Screenshot_20190816-061820_Gallery.jpg
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Man kan dessutom ha Rolex original lÀder vilket Àr trevligt.

FĂ„r kolla i spargrisen :)
Vill minnas att keramisk daytona pre-OF krÀver det uppdaterade claspet för att köra OF. Man blir misstÀnksam att det borde vara samma sak Ät andra hÄllet, dvs med motsvarande rolexlÀder? Verkar ju bevisligen funka ovan men man vet aldrig!
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Tror du mÄste byta spÀnne i sÄ fall.

Vill minnas att keramisk daytona pre-OF krÀver det uppdaterade claspet för att köra OF. Man blir misstÀnksam att det borde vara samma sak Ät andra hÄllet, dvs med motsvarande rolexlÀder? Verkar ju bevisligen funka ovan men man vet aldrig!

Verkar som man kan anvÀnda existerande clasp.

Hittade detta pĂ„ rolexforums ”Yes the existing WG clasp can be used.
You need to Order Rolex Strap Reference B80118 and it will fit like a charm.”

Vill minnas att jag fÄtt samma info som du @Alexander innan angÄende pre-OF modellerna. Nyaste oysterflex modeller passar med Àldre lÀder men inte tvÀrtom, mÀrkligt kan man tycka...
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Verkar som man kan anvÀnda existerande clasp.

Hittade detta pĂ„ rolexforums ”Yes the existing WG clasp can be used.
You need to Order Rolex Strap Reference B80118 and it will fit like a charm.”

Vill minnas att jag fÄtt samma info som du @Alexander innan angÄende pre-OF modellerna. Nyaste oysterflex modeller passar med Àldre lÀder men inte tvÀrtom, mÀrkligt kan man tycka...
Aha se dÀr! Grymt, bara tuta och köra dÄ! HÄller dock med om att den Àr skarpare pÄ OF men helt klart kul att variera lite :)
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Hmm... Vet inte riktigt var jag ligger, men OF alla dagar i veckan :)

Aha se dÀr! Grymt, bara tuta och köra dÄ! HÄller dock med om att den Àr skarpare pÄ OF men helt klart kul att variera lite :)

Jag Àr utan tvekan gummikungen, tyckte dock den blev ganska snygg och lite annorlunda pÄ lÀder. Vet dock inte om jag skulle vÄga byta strap sjÀlv hela tiden.

Gummi hÀr fortfarande.

FBFCABFA-3B6D-4522-A8C2-AEC7617E5B26.jpeg
 
Senast Àndrad:
Topp