• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

flugan

Cartier
FÄr en kÀnsla av att Daytonan börjar gÄ ner lite i pris?
Screenshot_20190927-153802_Blocket.jpg
 

HerrHatt

Omega
HallÄ alla Daytona-experter.
Har en fundering jag tÀnkte bolla med er kring en tvÄtons daytona med svart tavla. Hur tror ni den skulle bli med ett svart lÀder till? Kanske till och med nÄgon hÀr som har den setupen redan?

Äger ingen daytona idag men mitt intresse för den vĂ€xer mer och mer.
 

joca

Patek
2-Faktor
HallÄ alla Daytona-experter.
Har en fundering jag tÀnkte bolla med er kring en tvÄtons daytona med svart tavla. Hur tror ni den skulle bli med ett svart lÀder till? Kanske till och med nÄgon hÀr som har den setupen redan?

Äger ingen daytona idag men mitt intresse för den vĂ€xer mer och mer.
Flyger inte allt för bra i min vÀrld. Tycker Daytona gör sig bÀst pÄ lÀnk :)
 

Oniel

Panerai
HallÄ alla Daytona-experter.
Har en fundering jag tÀnkte bolla med er kring en tvÄtons daytona med svart tavla. Hur tror ni den skulle bli med ett svart lÀder till? Kanske till och med nÄgon hÀr som har den setupen redan?

Äger ingen daytona idag men mitt intresse för den vĂ€xer mer och mer.

sök bara pÄ Two tone Daytona leather strap sÄ kommer du se hur det blir. Tycker inte heller att det Àr sÄ lyckat. BÀttre pÄ gummi om du inte vill ha lÀnken enligt mig.
 

papabear

Panerai
2-Faktor
HallÄ alla Daytona-experter.
Har en fundering jag tÀnkte bolla med er kring en tvÄtons daytona med svart tavla. Hur tror ni den skulle bli med ett svart lÀder till? Kanske till och med nÄgon hÀr som har den setupen redan?

Äger ingen daytona idag men mitt intresse för den vĂ€xer mer och mer.
HÄller med föregÄende talare. Moderna Daytonor bÀrs bÀst pÄ lÀnk. 4-siffriga Daytonor kan dock se bra ut pÄ lÀder :)
 

HerrHatt

Omega
Jag tÀnker nÄgot i denna stilen. Tycker att denna kombon Àr sjukt snygg. Men Àr lite fundersam pÄ hur det skulle se ut med svart tavla och hittar tyvÀrr inga bilder pÄ det.
5F3A41BB-341F-485C-9275-87C915037E71.jpeg
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Vackert med inverted ”6” och sjukt sĂ„ tydlig skillnad det Ă€r mellan dem....
Vilken gillar du mest? Dum frÄga kanske :/

Ja det Àr en del som skiljer och bÄda har sina fördelar. Jag Àr emellertid vÀldigt road av Rolexklockor frÄn slutet av 80-talet och början av 90-talet, följaktligen Àr den till höger min favorit.
 
Senast Àndrad:

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Ja det Àr en del som skiljer och bÄda har sina fördelar. Jag Àr emellertid vÀldigt road av Rolexklockor frÄn slutet av 80-talet och början av 90-talet, följaktligen Àr den till höger min favorit.

Hehe jag förstÄr. Hade ocksÄ gillat den till höger mer.


Öhh nej det gör de verkligen inte. LĂ€nken Ă€r inte samma, tavlan Ă€r annorlunda och lĂ„set pĂ„ lĂ€nken.
AlltsÄ inte likadana.
 
Oerhört smÄ detaljer. SÄ smÄ att ingen egentligen skulle bry sig pÄ tvÄ omoderna ur.
Den som Ă€r Ă€gare bryr sig med all sannolikhet dĂ„ den ena Ă€r vĂ€rd mer Ă€n den andra? Även eventuella köpare torde bry sig eftersom den ena Ă€r dyr och den andra dyrare

FörlÄt min okunnighet men jag vill frÄga.
Vilken daytona skulle expertpanelen rekommendera om den ska anvÀndas som bruksklocka tillsammans med tvÄ andra i rotation?
Jag skulle vilja ha stÄl med vit tavla och stÄr pÄ listan men dom kan inte lova att dom kan styra över fÀrgen pÄ tavlan nÀr det blir min tur. Jag fÄr helt enkelt ta den dom har blivit tilldelad just dÄ oavsett fÀrg.
Men det kan ta nÄgot Är sÄ jag undrar om det kanske Àr ide att köpa en i vÀntan pÄ en ny..... Eller ska jag bara vÀnta. Vad tycker ni?
 
Topp