• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

Bonumm

Panerai
Den som Ă€r Ă€gare bryr sig med all sannolikhet dĂ„ den ena Ă€r vĂ€rd mer Ă€n den andra? Även eventuella köpare torde bry sig eftersom den ena Ă€r dyr och den andra dyrare

FörlÄt min okunnighet men jag vill frÄga.
Vilken daytona skulle expertpanelen rekommendera om den ska anvÀndas som bruksklocka tillsammans med tvÄ andra i rotation?
Jag skulle vilja ha stÄl med vit tavla och stÄr pÄ listan men dom kan inte lova att dom kan styra över fÀrgen pÄ tavlan nÀr det blir min tur. Jag fÄr helt enkelt ta den dom har blivit tilldelad just dÄ oavsett fÀrg.
Men det kan ta nÄgot Är sÄ jag undrar om det kanske Àr ide att köpa en i vÀntan pÄ en ny..... Eller ska jag bara vÀnta. Vad tycker ni?
Jag trivs vÀldigt bra med min vita 116500LN som vardagsklocka, roterar den med tvÄ andra ur.
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Oerhört smÄ detaljer. SÄ smÄ att ingen egentligen skulle bry sig pÄ tvÄ omoderna ur.
”SĂ„ smĂ„ att ingen egentligen bryr sig”. Du fĂ„r tala för dig sjĂ€lv. För mig Ă€r det ”nĂ€stan” helt tvĂ„ olika klockor.
Sen Àr det prisbildningen. Stor skillnad.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
”SĂ„ smĂ„ att ingen egentligen bryr sig”. Du fĂ„r tala för dig sjĂ€lv. För mig Ă€r det ”nĂ€stan” helt tvĂ„ olika klockor.
Sen Àr det prisbildningen. Stor skillnad.
Hehe, du kan ju testa pÄ personer som inte nördat in pÄ klockor, de kommer inte se nÄgon skillnad. Du verkar tillhöra den nischade frimÀrkessamlarfalangen. Inget fel i det men det Àr ett sundhetstecken att inse det sjÀlv.
 
Jag trivs vÀldigt bra med min vita 116500LN som vardagsklocka, roterar den med tvÄ andra ur.
Det Àr den jag hoppas fÄ trivas med ocksÄ men det kan som jag skrev hÀnda att jag fÄr nöja mig med en med svart tavla beroende pÄ vad som kommer in nÀr de tycker att det Àr min tur att fÄ en samtal.
Jag hade funderingar pÄ att köpa mig en svarting eller tvÄton frÄn lillasystern med snöflingan. Men den svarta chronografen kanske Àr svÄrfÄngad den ocksÄ? Kanske lika bra att vÀnta bara. UrsÀkta off topic.
 

Bonumm

Panerai
Vilka Àr dina andra klockor du roterar pÄ och hur klÀr du dig vanligtvis om man fÄr frÄga?
Har en Rolex GMT Batman och en Omega Planet Ocean. Omegan Àr min slitvarg som Àr med pÄ alla upptÄg nÀr det blir skitigt. De andra Àr med mig i övrigt. KlÀr mig ganska alldagligt i jobbet. Mest jeans och tröjor av olika slag. Har ett jobb dÀr man inte kan klÀ upp sig för mycket.
Har en vitguldspepsi pÄ ingÄng snart ocksÄ.
 
Har en Rolex GMT Batman och en Omega Planet Ocean. Omegan Àr min slitvarg som Àr med pÄ alla upptÄg nÀr det blir skitigt. De andra Àr med mig i övrigt. KlÀr mig ganska alldagligt i jobbet. Mest jeans och tröjor av olika slag. Har ett jobb dÀr man inte kan klÀ upp sig för mycket.
Har en vitguldspepsi pÄ ingÄng snart ocksÄ.
Fin uppsÀttning
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Snabbare Àn speedy :cool:
7CAC05EA-9338-4014-A516-956A5FBC3816.jpeg
 

Watchmania

Breitling
E059FA93-DCD7-459A-82D5-31DECDF52F94.jpeg
Idag fick jag hem min fantastiskt sköna Daytona 16520 frĂ„n 1996 med den dĂ€r vackra cremefĂ€rgade patrizzi tavlan jag letat efter sĂ„ lĂ€nge. 1996, mitt mest fantastiska Ă„r. Året dĂ„ min dotter föddes. Idag vuxen, precis som min nya vĂ€n pĂ„ armleden. Lycka!!
 
Senast Àndrad:

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
E059FA93-DCD7-459A-82D5-31DECDF52F94.jpeg
Idag fick jag hem min fantastiskt sköna Daytona 16520 frĂ„n 1996 med den dĂ€r vackra cremefĂ€rgade patrizzi tavlan jag letat efter sĂ„ lĂ€nge. 1996, mitt mest fantastiska Ă„r. Året dĂ„ min dotter föddes. Idag vuxen, precis som min nya vĂ€n pĂ„ armleden. Lycka!!
Stort grattis!
 
Topp