• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
59048FC2-76B3-4CC5-A305-FE7A9AAF8D80.jpeg
Ja varför inte!!
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Snyggt, men lite sniket. UngefÀr som att sÀtta en 116506 tavla i en 116500LN ;)
Daytona-Puristerna lÀr vÀl gÄ i taket nÀr de ser den dÀr och Àven om jag generellt Àr emot modifieringar sÄ funkade den jÀkligt bra. (Det Àr inte menat som ett försök göra en vitgulds-Daytona av en stÄl utan mer slÀnga pÄ en snyggare tavla Àn original.)
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Daytona-Puristerna lÀr vÀl gÄ i taket nÀr de ser den dÀr och Àven om jag generellt Àr emot modifieringar sÄ funkade den jÀkligt bra. (Det Àr inte menat som ett försök göra en vitgulds-Daytona av en stÄl utan mer slÀnga pÄ en snyggare tavla Àn original.)
HÄller med, ogillar moddar sjÀlv. StÄl Daytona Àr dock tyvÀrr rÀtt begrÀnsade avseende tavlor, finns vÀl bara vit/svart att vÀlja pÄ oavsett fem- eller sexsiffrig referens.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Daytona-Puristerna lÀr vÀl gÄ i taket nÀr de ser den dÀr och Àven om jag generellt Àr emot modifieringar sÄ funkade den jÀkligt bra. (Det Àr inte menat som ett försök göra en vitgulds-Daytona av en stÄl utan mer slÀnga pÄ en snyggare tavla Àn original.)
Snygg tavla, men jag tycker att WG-bezel Àr snyggare Àn SS bezel :)
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Vet inte om jag har hamnat rĂ€tt men stĂ€ller Ă€ndĂ„ frĂ„gan. Blir nog bĂ€ttre att stĂ€lla den hĂ€r Ă€n i den ”officiella Rolex trĂ„den” dĂ€r det enbart Ă€r typ bittra personer som diskuterar priser och att folk sĂ€ljer till skyhöga priser dĂ„ det Ă€r vi som konsumenter som sĂ€tter marknaden. Men i alla fall.....

Har spanat in flera 16520 pÄ ch24. Referenser E,X och N. L och R Àr tok-dyra i dagslÀget. De flesta jag skriver till Àr vÀldigt transparenta vilket man uppskattar. Klockorna har till 99% ingen servicehistorik och de Àr polerade. Jag tappar lusten sÄ fort jag ser vet en klocka Àr polerad.
Vill helst ha klockan i fullset men Ă€r det omöjligt att hitta en klocka i ”mycket bra skick” som Ă€r ev servad och ej polerad?

Klockan Ă€r inte sĂ„ j*vla billig heller, sĂ„ mycket begĂ€rt Ă€r det inte. 25.000€+
Ska jag verkligen slÀppa det och gilla lÀget och leta efter annat? Hur tÀnker ni?
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Vet inte om jag har hamnat rĂ€tt men stĂ€ller Ă€ndĂ„ frĂ„gan. Blir nog bĂ€ttre att stĂ€lla den hĂ€r Ă€n i den ”officiella Rolex trĂ„den” dĂ€r det enbart Ă€r typ bittra personer som diskuterar priser och att folk sĂ€ljer till skyhöga priser dĂ„ det Ă€r vi som konsumenter som sĂ€tter marknaden. Men i alla fall.....

Har spanat in flera 16520 pÄ ch24. Referenser E,X och N. L och R Àr tok-dyra i dagslÀget. De flesta jag skriver till Àr vÀldigt transparenta vilket man uppskattar. Klockorna har till 99% ingen servicehistorik och de Àr polerade. Jag tappar lusten sÄ fort jag ser vet en klocka Àr polerad.
Vill helst ha klockan i fullset men Ă€r det omöjligt att hitta en klocka i ”mycket bra skick” som Ă€r ev servad och ej polerad?

Klockan Ă€r inte sĂ„ j*vla billig heller, sĂ„ mycket begĂ€rt Ă€r det inte. 25.000€+
Ska jag verkligen slÀppa det och gilla lÀget och leta efter annat? Hur tÀnker ni?
I dagslÀget med dagens priser....slÀpp det!
 
Vet inte om jag har hamnat rĂ€tt men stĂ€ller Ă€ndĂ„ frĂ„gan. Blir nog bĂ€ttre att stĂ€lla den hĂ€r Ă€n i den ”officiella Rolex trĂ„den” dĂ€r det enbart Ă€r typ bittra personer som diskuterar priser och att folk sĂ€ljer till skyhöga priser dĂ„ det Ă€r vi som konsumenter som sĂ€tter marknaden. Men i alla fall.....

Har spanat in flera 16520 pÄ ch24. Referenser E,X och N. L och R Àr tok-dyra i dagslÀget. De flesta jag skriver till Àr vÀldigt transparenta vilket man uppskattar. Klockorna har till 99% ingen servicehistorik och de Àr polerade. Jag tappar lusten sÄ fort jag ser vet en klocka Àr polerad.
Vill helst ha klockan i fullset men Ă€r det omöjligt att hitta en klocka i ”mycket bra skick” som Ă€r ev servad och ej polerad?

Klockan Ă€r inte sĂ„ j*vla billig heller, sĂ„ mycket begĂ€rt Ă€r det inte. 25.000€+
Ska jag verkligen slÀppa det och gilla lÀget och leta efter annat? Hur tÀnker ni?

Haha, gjorde exakt samma sak igĂ„r. Är lite smĂ„sugen pĂ„ 16520 alt 116520, och gĂ€rna sĂ„ lite polerad som möjligt. Efter en snabb scan pĂ„ C24 Ă€r det ju bara att slĂ€ppa... Grymma klockor men finns inte pĂ„ kartan just nu.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Vet inte om jag har hamnat rĂ€tt men stĂ€ller Ă€ndĂ„ frĂ„gan. Blir nog bĂ€ttre att stĂ€lla den hĂ€r Ă€n i den ”officiella Rolex trĂ„den” dĂ€r det enbart Ă€r typ bittra personer som diskuterar priser och att folk sĂ€ljer till skyhöga priser dĂ„ det Ă€r vi som konsumenter som sĂ€tter marknaden. Men i alla fall.....

Har spanat in flera 16520 pÄ ch24. Referenser E,X och N. L och R Àr tok-dyra i dagslÀget. De flesta jag skriver till Àr vÀldigt transparenta vilket man uppskattar. Klockorna har till 99% ingen servicehistorik och de Àr polerade. Jag tappar lusten sÄ fort jag ser vet en klocka Àr polerad.
Vill helst ha klockan i fullset men Ă€r det omöjligt att hitta en klocka i ”mycket bra skick” som Ă€r ev servad och ej polerad?

Klockan Ă€r inte sĂ„ j*vla billig heller, sĂ„ mycket begĂ€rt Ă€r det inte. 25.000€+
Ska jag verkligen slÀppa det och gilla lÀget och leta efter annat? Hur tÀnker ni?

Glöm det och gÄ vidare. Exet du letar efter kommer att dyka upp förr eller senare om du letar men det kommer att kosta dig premium.
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Hehe jag misstÀnkte att jag skulle fÄ detta som svar. TrÄkigt faktiskt men kÀnns ÀndÄ skönt att fÄ det bekrÀftat. AlltsÄ bara gilla lÀget och gÄ vidare och hoppas pÄ bÀttre tider! :) Tack för hjÀlpen!
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Hehe jag misstÀnkte att jag skulle fÄ detta som svar. TrÄkigt faktiskt men kÀnns ÀndÄ skönt att fÄ det bekrÀftat. AlltsÄ bara gilla lÀget och gÄ vidare och hoppas pÄ bÀttre tider! :) Tack för hjÀlpen!

Eller sÄ avstÄr du i de attribut som gör ditt objekt till en enhörning. AvstÄ frÄn box och papper, servicekostnaden kommer förr eller senare ÀndÄ. Hitta ett ex i Àrligt/fint skick och kör.
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Eller sÄ avstÄr du i de attribut som gör ditt objekt till en enhörning. AvstÄ frÄn box och papper, servicekostnaden kommer förr eller senare ÀndÄ. Hitta ett ex i Àrligt/fint skick och kör.
Har faktiskt varit inne i de spÄr de nÀmner. Förhoppningsvis Àr det en klocka som gÄr i arv. FÄr kika lite pÄ det och se om utbudet Àr större, vilket jag tror det Àr. Det med skicket Àr jÀttesvÄrt att bedöma, men ja. SpÀnnande....
 
Topp