• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

Primaris

Omega
Om storleken pÄ bandet Àr rÀtt, sÄ kan det se bra ut, men jag föredrar lÀnk. BÄde pÄ stÄl och guld.

3856E2C5-6539-45BB-A4C8-921692757357.jpeg
63D071B9-40A9-4F84-8896-647CBC13F3C6.jpeg
Jag har bÄde och!! Gillar verkligen Daytona pÄ Oysterflex, sportigt och elegant!! Inga dÄliga klockor du har, riktigt feta! Hade en two toned Daytona för nÄgra Är sen, hade lite kÀmpigt med den guldiga beceln, fick lite Ängest nÀr hairlines började komma!! KÀnns lugnare nu med keramisk!! Har lite bilder pÄ den, Àgt den i tvÄ veckor bara, men
hÀr kommer en!


daytonys.jpg
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag har bÄde och!! Gillar verkligen Daytona pÄ Oysterflex, sportigt och elegant!! Inga dÄliga klockor du har, riktigt feta! Hade en two toned Daytona för nÄgra Är sen, hade lite kÀmpigt med den guldiga beceln, fick lite Ängest nÀr hairlines började komma!! KÀnns lugnare nu med keramisk!! Har lite bilder pÄ den, Àgt den i tvÄ veckor bara, men
hÀr kommer en!


daytonys.jpg
Äh. Guld repas sĂ„ fort du andas pĂ„ det, inget att noja över. Hade varit kul att testa Daytona pĂ„ Oyster Flex. Ska aldrig sĂ€ga aldrig :)
 

Primaris

Omega
Äh. Guld repas sĂ„ fort du andas pĂ„ det, inget att noja över. Hade varit kul att testa Daytona pĂ„ Oyster Flex. Ska aldrig sĂ€ga aldrig :)
Jag vet, har blivit lite mer "ok med hairlines nu" pÄ de andra klockorna. TyvÀrr har ju AD nÀstan aldrig en sÄdan hemma i dagslÀget sÄ man kan testa, jag bestÀllde och chansade, har tyvÀrr inte anvÀnt den sÄ mkt, men den ska fÄ mycket tid pÄ armen snart!!
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Inte sÀrskilt snyggt pÄ moderna Daytona utan ÀndlÀnkar, med eller utan fenor undertill
upload_2020-3-20_6-44-25.jpeg
Tycker ÀndÄ det ser bÀttre ut med ett Everest/rubberb med curved ends Àn som Rolex gjort pÄ Yacht Mastern, tycker det kÀnns lite sniket...
D629F84A-3A78-4EDD-88A9-5F7E9057460F.jpeg

907E1731-24D9-4513-BE1D-88817131B2BA.jpeg


Nu Àr ju detta lite OT dÄ vi diskuterar Daytona men de borde kanske ÀndÄ övervÀgt end links som pÄ daytonan eller designat om dem med curved ends för Yacht Mastern.
 

Linus

Cartier
Tycker ÀndÄ det ser bÀttre ut med ett Everest/rubberb med curved ends Àn som Rolex gjort pÄ Yacht Mastern, tycker det kÀnns lite sniket...
D629F84A-3A78-4EDD-88A9-5F7E9057460F.jpeg

907E1731-24D9-4513-BE1D-88817131B2BA.jpeg


Nu Àr ju detta lite OT dÄ vi diskuterar Daytona men de borde kanske ÀndÄ övervÀgt end links som pÄ daytonan eller designat om dem med curved ends för Yacht Mastern.
SÄ dÀr ser inte min 116655 ut.
Edit. Ser att det Àr 126655. Ser ju för jÀvligt ut.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Tycker ÀndÄ det ser bÀttre ut med ett Everest/rubberb med curved ends Àn som Rolex gjort pÄ Yacht Mastern, tycker det kÀnns lite sniket...
D629F84A-3A78-4EDD-88A9-5F7E9057460F.jpeg

907E1731-24D9-4513-BE1D-88817131B2BA.jpeg


Nu Àr ju detta lite OT dÄ vi diskuterar Daytona men de borde kanske ÀndÄ övervÀgt end links som pÄ daytonan eller designat om dem med curved ends för Yacht Mastern.
HÄller med dig helt. Curved endlinks funkar fint pÄ mÄnga moderna sportreferenser, dock inte pÄ moderna sport Rollar, nÄgot med boettens och luggarnas utformning som gör att det inte flyger, behövs ÀndlÀnkar helt enkelt
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Den svÀvande klockan pÄ armen looken Àr inte heller sÄ snyggt. Mer regel Àn undantag att Oyster Flex Àgare bÀr sina klockor pÄ det sÀttet

874AB9E9-ECF9-4E8B-8248-C579939061FE.jpeg
B41D8915-BC14-4B66-B691-84ED5786B61F.jpeg
Fast det Àr bara slapphet som Àr orsaken till det, inte direkt rocketscience att byta till vÀlsittande OF som gör att klockan sitter snyggt pÄ handleden
 

Colomba

Breitling
Denna trÄden Àr direkt jobbig, habegÀret spÀs pÄ:bag::) Hur ska man stÀlla sig till ett ex med APH-urtavlan, Àr dom verkligen vÀrda mer eller Àr det bara en ursÀkt för högre vÀrdering?
 

mido87

Omega
Lite för lÀnge har jag suktat efter Daytona, men varit lite skeptisk till premien pÄ priset. Nu verkar det ha saktat ner lite prismÀssigt. Vad tror ni om prisbilden framÄt? Om jag inte missminner mig sÄ Àr Daytona typ den enda Rolex som alltid sÄlts för högre Àn listpriset.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Den dÀr Àr en min drömklocka. NÄgon som har erfarenhet vad som krÀvs för att fÄ stÀlla upp sig pÄ listan hos en AD?
Har uppfattat det som att listan egentligen inte Àr en kölista utan en intresselista. Kommer en redan kÀnd kund och vill ha klockan kommer de fÄ den före dig, Àven om du kanske visat intresse för 2 Är sedan. Det Àr svÄrt att fÄ tag pÄ sÄdana hÀr och kÀnns nÀstan som att du fÄr köpa en begagnad eller grÄhandel om du vill ha den nu. Eller sÄ sÀtter du upp dig pÄ en intresselista och vÀntar nÄgra Är. Kanske har beg- och grÄhandelmarknaden gÄtt ner lite sÄ de Àr billigare om nÄgra Är? Vem vet...
 

Kibo

Cartier
Har uppfattat det som att listan egentligen inte Àr en kölista utan en intresselista. Kommer en redan kÀnd kund och vill ha klockan kommer de fÄ den före dig, Àven om du kanske visat intresse för 2 Är sedan. Det Àr svÄrt att fÄ tag pÄ sÄdana hÀr och kÀnns nÀstan som att du fÄr köpa en begagnad eller grÄhandel om du vill ha den nu. Eller sÄ sÀtter du upp dig pÄ en intresselista och vÀntar nÄgra Är. Kanske har beg- och grÄhandelmarknaden gÄtt ner lite sÄ de Àr billigare om nÄgra Är? Vem vet...
Tack för ditt svar, vÀldigt uppskattat
 
Topp