• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Skönt hÀng pÄ stranden igÄr kvÀll!
E3FBCBA7-79A6-4025-9E93-F94CA9BD41F4.jpeg
FCBC56F6-8037-4CCE-BFF2-CF6FF6D4C68E.jpeg
 

3R1K

Cartier
Hej,

Kan nÄgon rekommendera var/hur man servar en Rolex 6263 Daytona frÄn 1975? Den behöver en 'helservice', ny mainspring, glas. Fick en offert frÄn Rolex pÄ ca 225tkr, som sÀger att den mÄste skickas till deras speciella vintage avdelning i Schweiz osv osv men jag tycker det Àr oförskÀmt dyrt. KÀnner ni till nÄgra pÄlitliga icke Rolex klockmakare som kan ge sig pÄ 6263? Vem vÄgar man vÀnda sig till?

Tips?

Mvh,
Erik
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej,

Kan nÄgon rekommendera var/hur man servar en Rolex 6263 Daytona frÄn 1975? Den behöver en 'helservice', ny mainspring, glas. Fick en offert frÄn Rolex pÄ ca 225tkr, som sÀger att den mÄste skickas till deras speciella vintage avdelning i Schweiz osv osv men jag tycker det Àr oförskÀmt dyrt. KÀnner ni till nÄgra pÄlitliga icke Rolex klockmakare som kan ge sig pÄ 6263? Vem vÄgar man vÀnda sig till?

Tips?

Mvh,
Erik
225.000kr?!!!!!!
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Hej,

Kan nÄgon rekommendera var/hur man servar en Rolex 6263 Daytona frÄn 1975? Den behöver en 'helservice', ny mainspring, glas. Fick en offert frÄn Rolex pÄ ca 225tkr, som sÀger att den mÄste skickas till deras speciella vintage avdelning i Schweiz osv osv men jag tycker det Àr oförskÀmt dyrt. KÀnner ni till nÄgra pÄlitliga icke Rolex klockmakare som kan ge sig pÄ 6263? Vem vÄgar man vÀnda sig till?

Tips?

Mvh,
Erik
Fy f-n det Àr ju nÀstan lika mycket som list pÄ en ny 116500LN :nailbiting: Kostar att köra vintage Daytona!
Edit: grÄhandlarpris menar jag sÄklart, inte list, skyller pÄ trötthet
 
Senast Àndrad:

drÀpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hej,

Kan nÄgon rekommendera var/hur man servar en Rolex 6263 Daytona frÄn 1975? Den behöver en 'helservice', ny mainspring, glas. Fick en offert frÄn Rolex pÄ ca 225tkr, som sÀger att den mÄste skickas till deras speciella vintage avdelning i Schweiz osv osv men jag tycker det Àr oförskÀmt dyrt. KÀnner ni till nÄgra pÄlitliga icke Rolex klockmakare som kan ge sig pÄ 6263? Vem vÄgar man vÀnda sig till?

Tips?

Mvh,
Erik

Kan den summan verkligen stÀmma?
 

EWEA

Cartier
Tveksamt gissar jag. Tycker 22.500kr lÄter mer rimligt men @3R1K verkar ha försvunnit lika snabbt som han dök upp och bekrÀftelse om summan verkligen stÀmmer verkar utebli.
(Han kanske iof blev tvungen att jobba övertid nu för att ha rÄd med den servicen :D)
Hörde av personal pÄ krons att paul newman-daytonan (modellen) ligger runt 200 000 i service, sÄ kanske Àr korrekt dÄ?
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Hörde av personal pÄ krons att paul newman-daytonan (modellen) ligger runt 200 000 i service, sÄ kanske Àr korrekt dÄ?
Undrar vad de gör som motiverar det priset i sĂ„ fall... visst, hajpad klocka som fĂ„, galna priser och reservdelar lĂ€r inte finnas för evigt men Ă€r det skĂ€l att ta 200’? (Även om den glider in pĂ„ Rolex VIP-vintage service avdelning med deluxe-extra-allt)
LĂ„ter ju helt sjukt.
 
Men vafan ska 40 Är gamla klockor kosta 10ggr sÄ mkt att serva som de kostar att köpa!? IsÄfall spelar det vÀl ingen roll om du kan ha en Rolex i 100 Är nÀr skiten kommer att kosta 1.5 miljoner i dagens penningvÀrde nÀr det Àr dags för en service!?

DĂ„ligt Rolex..
 

EWEA

Cartier
Undrar vad de gör som motiverar det priset i sĂ„ fall... visst, hajpad klocka som fĂ„, galna priser och reservdelar lĂ€r inte finnas för evigt men Ă€r det skĂ€l att ta 200’? (Även om den glider in pĂ„ Rolex VIP-vintage service avdelning med deluxe-extra-allt)
LĂ„ter ju helt sjukt.
Nej, det Àr ju lite orimligt. En
1675 frÄn samma tid kostar ju typ 10-15 att serva.....

Antar att logiken Àr typ, har man rÄd med en daytona för miljonen sÄ har man ocksÄ rÄd med service för 200k?
 
Topp